بازدید ۲۶۲ هزار نفر از اماکن تاریخی کردستان

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی کردستان گفت: تا کنون بیش از ۲۶۲ هزار و ۷۴۱ نفر از اماکن گردشگری و عمارت‌های تاریخی کردستان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری میراث‌فرهنگی کردستان اظهار کرد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا شب گذشته ۴ هزار ۷۴۹ نفر مسافر در هتل‌ها، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان و اقامتگاه‌های بوم گردی استان اقامت داشته‌اند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: ۳۴۱ مورد بازدید نظارتی از اماکن اسکان مسافرین تاکنون در سطح استان انجام شده است که تا کنون هیچ مورد تخلفی ثبت نشده است.

وطن‌دوست عنوان کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ برای ثبت تخلفات فعال شده که تا این مقطع هیچ شکایتی نداشته‌ایم، ولی تا این لحظه ۱۰ مورد تذکر به اقامتگاه‌ها و یا اماکن خدماترسانی به مسافرین در سطح استان داده شده است.

او تصریح کرد: ۱۲ اکیپ بازرسی در قالب میراث فرهنگی، سازمان صمت، اماکن، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون فعال شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به میزان بازدید مسافرین از اماکن گردشگری در سطح استان گفت: تا کنون بیش از ۲۶۲ هزار و ۷۴۱ نفر از اماکن گردشگری و عمارت‌های تاریخی شامل منطقه اورامان، زریوار، پالنگان، بازار مریوان و بانه و غار کرفتو و زیویه انجام شده است.

وطن‌دوست در پایان اظهار داشت: مریوان سنندج و بانه بیشترین آمار مسافرین نوروزی را از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.