کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از افزایش دمای هوا در استان تا پایان هفته خبر داد.

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: براساس داده‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به خصوص برای شمال و شمال غرب استان پیش بینی می‌شود.

او افزود: تا اوایل هفته آینده به تناوب افزایش ابر را در استان شاهد خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


لطفی بیان کرد: در عصر و شب احتمال بارش باران به صورت پراکنده در نواحی شمالی استان قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز تا پایان این هفته دما به لحاظ محسوسی افزایش یافته و هوا گرم‌تر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه برای پایان هفته هشدار سطح زرد صادر شده است، ادامه داد: سامانه ناپایدار جوی نیز از پنجشنبه ۵ فروردین تا یکشنبه ۸ فروردین در نواحی غربی و شمالی استان فعال خواهد بود.

لطفی ادامه داد: نوع مخاطره این سامانه به تناوب و وزش شدید باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد بود که برای پنجشنبه پنجم فروردین وزش باد شدید تا خیلی شدید برای نواحی غربی و شمالی استان پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: احتمال اختلال در آمد و شد برون شهری، احتمال شکسته شدن درختان آسیب پذیر و نهال‌های تازه غرس شده، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی از آثار این مخاطره است.

او اظهار کرد: پرهیز از سفر‌های غیرضرور و رعایت سرعت مطمئنه، بازدید و اطمینان از استحکام سازه گلخانه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی در این مخاطره توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
سالی که نکوست از بهارش پیداست