زندان‌های البرز را کم کنیم یا زندانیانش را؟

معاون دادگستری البرز گفت: باید عمده ظرفیت های ما بر مدار پیشگیری از وقوع جرم، حذف جرم و بستر‌های آن باشد.

داراب خانی، معاون قضایی؛ اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر انتقال زندان های البرز بهتر است یا کاهش زندانی، گفت: قطعا وجود زندان در استان ها و شهرهای کشور همراه با ایرادات و مشکلاتی است اما همه مسئولان مروبطه البرز بدانند که باید عمده ظرفیت های ما بر مدار پیشگیری از وقوع جرم، حذف جرم و بسترهای آن باشد.

او با تاکید بر اثربخشی بیشتر برنامه های پیشگیرانه نسبت به حوزه های مقابله ایف افزود: اولویت کارگروه پیشگیری از وقوع جرم استان البرز شناسایی زمینه ارتکاب جرم و نظارت دقیق بر روند مسائل پیشگیرانه از آن است.

داراب خانی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی هم می توانند منبع جرایم باشند بنابراین باید همت مان را بر از بین بردن این آسیب ها قرار دهیم.

او در ادامه با تاکید بر ارزش و جایگاه عفو و بخشش افزود: اختلافات را کنار بگذاریم و عفو و بخشش داشته باشیم چرا که کینه و کدورت فایده ای ندارد بلکه صدمه هم می زند و در واقع این عفو و گذشت است که ما را نزد همنوعان مان عزیزتر می کند البته نباید طوری عمل کرد که عفو و بخشش منشا سوء استفاده دیگران قرار بگیرد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.