رئیس محیط زیست شهرستان بانه گفت: ۶ قطعه کبک توسط یکی از دوستداران طبیعت در مناطق طبیعی بخش ننور بانه رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحمان رحیم پور رئیس محیط زیست شهرستان بانه با تقدیر از دوستداران طبیعت در بانه اظهار داشت: یکی از دوستداران طبیعت که چند ماه از ۶ قطعه کبک نگهداری می‌کرد به مناسبت شروع سال جدید آن‌ها را در مناطق طبیعی بخش ننور بانه رها سازی کرد.

او ادامه داد: ۲ قطعه از این کبک‌ها که پیشتر در طبیعت به دلایلی زخمی شده بودند توسط این دوستدار طبیعت با همکاری یک دامپزشک و محیط زیست بانه درمان شد و به زیستگاه واقعی خود بازگردانده شد.

رحیم پور با اشاره به شروع فصل زاد و ولد حیوانات در فصل بهار گفت: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد اظهار داشت: هر گونه شکار، صید و زنده گیری نوزدان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان، آبزیان و پرندگان ممنون است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
اواضافه کرد: نزدیک شدن به لانه پرندگان و حیوانات هم تراز با کشتار و نابودی آن‌ها است که باعث انقراض نسل گونه‌های مختلف در طبیعت می‌شود و تخلف محیط زیستی محسوب می‌شود که با متخلفین برابر قانون برخورد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
رئیس محیط زیست شهرستان بانه یادآور شد: در راستای حفاظت از حیات وحش به منظور حفظ نسل گونه‌های مختلف حیات وحش و ذخایر ژنتیکی گونه‌های ارزشمند بومی برای نسل‌های آتی می‌طلبد که اقشار مختلف جامعه با اداره محیط زیست شهرستان همکاری لازم را باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.