شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی به عراق سفر و با مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر آن دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر به عراق سفر و با مقامات این کشور دیدارکرد. 

پس از این دیدارها، فؤاد حسین وشیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی  وزرای خارجه عراق و قطر در کنفرانسی خبری در بغداد نتایج دیدار‌های خود را تشریح کردند.

فؤاد حسین در این کنفرانس خبری گفت: مسائل مختلف از جمله روابط اقتصادی و چگونگی ترغیب شرکت‌های قطری برای سرمایه گذاری در عراق و نیز اوضاع منطقه و چگونگی هماهنگی برای برقراری ثبات در منطقه و ارتباط با کشور‌های مجاور را بررسی کردیم. ابعاد بین المللی اوضاع منطقه از دیگر موضوعات مورد بحث بود. همچنین تصمیماتی درباره دیدار‌های متقابل و بخصوص فعال کردن کمیته مشترک قطری - عراقی که به موضوعات اقتصادی و تجاری مربوط می‌شود، اتخاذ شد.

وزیر خارجه قطر نیز در این کنفرانس خبری ضمن قدردانی از مهمان نوازی عراق گفت: دیدار‌های مفیدی با برهم صالح رئیس جمهور عراق و نیز مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور داشتیم و سلام و درود شیخ تمیم بن حمد امیر قطر و ملت این کشور برای برادران عراقی و آرزوی شکوفایی و توسعه این کشور را به آن‌ها ابلاغ کردیم.

وی افزود: مسئله اصلی گفتگو‌های ما چگونگی توسعه روابط دوجانبه و افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور بود و همان گونه که وزیر خارجه عراق گفت توافقی برای فعال کردن کمیته مشترک اقتصادی دو کشور به دست آمد و امیدواریم این کمیته فعالیت‌های خود را هر چه سریع‌تر آغاز کند. همچنین امیدواریم افق‌های همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور گسترش پیدا کند و بخش‌های مختلف را در بر بگیرد. ما این فرصت را برای حمایت از ثبات عراق از طریق ارائه طرح‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی غنیمت میدانیم که فواید آن عاید ملت‌های دو کشور شود. همچنین باید به مواضع دولت قطر در قبال مسائل منطقه اشاره کنیم که در خصوص آن با مقامات عراقی رایزنی شد و شاهد اتفاق نظر دو طرف درباره اوضاع و تحولات منطقه هستیم. اکنون فرصت مهمی برای همکاری با عراق در عرصه‌های مختلف وجود دارد بخصوص که عراق جایگاه مهمی در منازعات منطقه‌ای دارد و افزایش همکاری‌های دو کشور و نیز عراق با دیگر کشور‌های مجاور نقش مهمی در احیای نقش منطقه‌ای این کشور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار