رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: اگر بدون درخواست شخص شما در فضای مجازی، برای شما کد احراز هویت ارسال شد مراقب باشید،مورد کلاهبرداری واقع نشوید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: فضای مجازی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد فرصت‌های خوبی را از جمله خرید‌های اینترنتی، آموزش از راه دور و مواردی از این قبیل در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما در کنار این همه این مزیت‌ها در صورت کمی بی دقتی تهدیداتی هم در این فضا وجود دارد که مهمترین این تهدیدات کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

او افزود: تقریبا ۴۰ درصد از پرونده‌هایی که سال گذشته در خصوص جرائم اینترنتی تشکیل شده مربوط به کلاهبرداری اینترنتی بوده که با شیوه و شگرد‌های مختلف در فضای مجازی رخ داده است.

او در خصوص کلاهبرداری از طربق کد‌های احراز هویت افزود: معمولا کلاهبرداران در این روش با استفاده از شماره تلفن شهروندان اقدام به نصب و ایجاد اکانت نرم افزار‌های بانکی کرده و کد‌های پیامک شده جهت تایید هویت برای قربانی را نیز با ترفند‌های گوناگون مثل برنده شدن در مسابقه دریافت می‌کنند و از این طریق به اکانت ایجاد شده در نرم افزار‌های موبایلی به حساب بانکی قربانی دسترسی پیدا کرده و اقدام به خالی کردن حساب یا انتقال وجه از حساب آن‌ها می‌کنند.

سرهنگ یادگار نژاد افزود: در روش مشابه دیگر کلاهبرداران باز هم با شماره تلفن شهروندان اقدام به ایجاد اکانت یا حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و کد‌های پیامک شده جهت تایید و احراز هویت برای قربانی را با ترفند‌های مختلف از کاربر دریافت می‌کنند و از این طریق به شبکه اجتماعی مورد نظر با مشخصات و شماره تلفن قربانی دسترسی پیدا می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان تصریح کرد:سپس کلاهبردار اقدام به ارسال پیام و درخواست پول به عنوان قرض به مخاطبان حساب کاربری می‌کنند و تعدادی از مخاطبان از روی اعتماد بی جا بدون بررسی موضوع، مبادرت به انتقال وجه می‌کنند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

یادگار نژاد گفت: در این خصوص موارد مشابه زیادی وجود دارد که با اعلام کد احراز هویت توسط قربانی کلاهبرداری اینترنتی انجام می‌شود که تاکید بر این است اگر بدون درخواست شخصی در فضای مجازی، برای شما کد احراز هویت ارسال شد تحت هیچ شرایطی کد احراز هویت که معمولا ۶ رقمی است را در اختیار اشخاصی که با شما تماس می‌گیرند قرار ندهید تا مورد کلاهبرداری واقع نشوید.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار