کامالا هریس مأمور رسیدگی به بحران مهاجران در مرز مکزیک شد

رئیس جمهور آمریکا معاون خود را به سمت مأمور رسیدگی به بحران مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک منصوب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه) «کامالا هریس» معاون خود، را مأمور رسیدگی به بحران مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک کرد.

بایدن در بیانیه خود در این باره اعلام کرد: «کامالا هریس برای رسیدگی به بحران مهاجرت در مرز با مکزیک و یافتن علل‌های زیرساختی آن با مکزیک، ال سالوادور، گواتمالا و هندوراس همکاری خواهد کرد.»

مقامات ارشد آمریکا در این باره اعلام کردند این اقدام از سوی بایدن برای آن انجام شد که این کشور‌های بدانند شخصی خاص برای رسیدگی به بحران کنونی و رشد چشمگیر مهاجران از سوی کاخ سفید برگزیده شده است.

 امروز دولت آمریکا تصاویر و ویدئو‌هایی از محل نگهداری کودکان مهاجر در مرز مکزیک منتشر کرد.

روز گذشته نیز نماینده دموکرات تگزاس تصاویری از داخل بازداشتگاه‌های مهاجران در مرز جنوبی آمریکا منتشر کرد که از وضعیت اسفبار آن‌ها حکایت دارد. بر اساس گفته این قانونگذار آمریکایی، هریک از بخش‌های این بازداشتگاه ظرفیت ۲۶۰ نفر را دارد که از روز یکشنبه بیش از ۴۰۰ کودک بدون همراه در آن نگهداری می‌شوند.

مقامات گمرک و حفاظت از مرز‌های ایالات متحده (CBP) اخیراً با هجوم گسترده مهاجران، عمدتاً از آمریکای مرکزی روبرو شده اند، که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از مرز‌های جنوبی آمریکا عبور کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار