فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از دستگیری فردی که در فضای مجازی با ترفند جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان از مردم کلاهبرداری می‌کرد، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرهنگ مهدی مهران فر گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا شهرستان، صفحه اینستاگرامی که با سوء استفاده از اعتماد شهروندان اقدام به جمع آوری وجوهات نقدی تحت عنوان کمک به افراد نیازمند می‌کرد، رصد و تحت بررسی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید 


او  با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های قضائی فرد مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم شناسایی و دستگیر شد، افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص می‌شود که وی دارای چندین فقره سابقه کیفری می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات و بازجویی‌های بعمل آمده به ۳۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری با این عنوان، اعتراف کرد، یاد آور شد: متهم در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او در پایان گفت : شهروندان باید کمک‌های خیریه خود را از طریق مراجع دارای صلاحیت دولتی و مردم نهاد که مجوز فعالیت در خصوص اقدامات خیریه را دارند انجام داده و از اعتماد به افرادی که در فضای مجازی با سوء استفاده از احساسات خیرخواهانه مردم، اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند، خودداری و در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.