مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین جزئیات خسارت وزش باد در استان اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وضعیت جوی استان و وزش باد شدید گفت: بیش از ۲۵ تابلو در مسیر راه و جاده‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و داربست‌ها به دلیل وزش شدید باد سقوط کرده است.

او با اشاره به شکسته شدن بیش از ۴۰ اصله درخت افزود: به علت شدت وزش باد خساراتی به درختان باغات و دیوار‌های آن وارد شده است و شکوفه‌های درختان فرو ریخت و شاخه‎‌های آن شکسته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وزش باد سبب می‌شود که خشکی مزارع بیشتر شود، گفت: با توجه به کم بارشی در استان بر اثر وزش باد نم و رطوبت خاک از بین می‌رود و حالت بادزدگی در مزارع اتفاق می‌افتد و دچار آسیب می‌شوند.

شیشه‌فروش با اشاره به آسیب به سازه ۶ گلخانه در منطقه تیران و کرون بیان کرد: چند دیوار دامداری و جایگاه نگهداری دام دچار آسیب شد و دو نفر در اصفهان و تیران و کرون به دلیل اصابت اشیای ناپایدار دچار جراحت شدند و وزش باد منجر به سقوط درخت بر روی بیش از ۱۰ خودرو و آسیب به آن شد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: هشدار‌های لازم درباره عدم صعود به ارتفاعات داده شده و در روز‌های گذشته یک نفر در اثر صعود به ارتفاعات فوت شده است؛ دام‌ها را در این روز‌ها نباید به ارتفاعات برد و افراد در کنار درخت‌های فرسوده قرار نگیرند، به شهرداری‌ها نیز اعلام کرده‌ایم سازه‌ها را در ایام نوروز داربست بزنند و استحکام‌سازی کنند و بنر‌هایی برای هشدار در این مناطق زده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: هوا فاقد رطوبت است و این انرژی را به صورت باد تخلیه می‌شود و سرعت باد بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در مناطق مختلف و در بعضی از مناطق تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، این شرایط در شرق و شمال استان بیشتر خواهد بود و طوفان‌های گرد و غبار برای شهرستان‌های خور و بیابانک، نائین، اردستان، شرق اصفهان، برخوار، نطنز، آران و بیدگل پیش‌بینی می‌شود، مردم برای تردد در این مناطق باید به هشدار‌های پلیس توجه کنند و تا حد امکان در این مناطق تردد نکنند.

او با اشاره به اینکه تا روز جمعه وزش باد با شدت و ضعف در سطح استان ادامه دارد و بعد از آن کاهش دما خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در چند روز گذشته به کابل‌های مخابراتی، شبکه برق ۵ روستا، کلونی‌های زنبور عسل، شیشه‌های منازل و اماکن آسیب وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در پایان گفت: فعال شدن کانون‌های گرد و غبار ناشی از تندباد سبب وقوع طوفان سرخ با سرعت ۱۰۰ کیلومتر به مدت ۲۰ دقیقه در تودشک اصفهان شد و هیچگونه خسارتی به دنبال نداشت.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.