انتقاد امام جمعه رشت از فروش زمین و تغییر کاربری اراضی در روستاها

آیت الله فلاحتی با اشاره به تغییر کاربری اراضی در روستا‌ها گفت: روزی فرا می‌رسد که فرزندانمان اسیر و برده ویلاسازان خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ در مصلای رشت در جمع نمازگزاران با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" گفت: این شعار نشان از این است که تولید کننده داخلی آن طور که باید حمایت نمی‌شود، لذا برای تحقق شعار سال همه باید تلاش کنند.

او با بیان اینکه تولید باید در کشور رونق پیدا کند، افزود: از سرمایه گذارانی که ویرانگری زیست محیطی و فرهنگی ندارند، با آغوش باز استقبال شود تا تولید در این استان ایجاد شود.

امام جمعه رشت با اشاره به فروش زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری این اراضی در روستا‌ها اظهار داشت: وقتی به روستا‌ها سر می‌زنیم می‌بینیم که شالیزار‌ها را به قیمتی ارزان خریدند و اطراف آن را سنگ و بلوک کرده و رها می‌کنند و بعد از چند سال برمی‌گردند و با زد و بند ویلاسازی خود را آغاز می‌کنند.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: با این روندی که در فروش زمین‌های روستایی شاهد هستیم، روزی فرا می‌رسد که فرزندانمان در روستا‌ها اسیر و برده ویلاسازان خواهند شد.

او تصریح کرد: امروز با توجه به بسترهای بسیار گسترده و تقاضاهای فراوان در آسیای میانه و غرب آسیا برای کالاهای کشور ما، نیاز جدی به افزایش و جهش تولید داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) به مردم به ویژه به سربازان گمنام امام زمان به عنوان حافظان امنیت جامعه گفت: تقویت انتظار فرج، دعا برای سلامتی و تعجیل فرج امام زمان (عج)، دوست داشتن امام زمان از اعماق جان و رها نکردن توسل به امام زمان (عج) در نیایش‌ها از وظایف ما در غیبت است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به سالروز تاریخی ۱۲ فروردین ۵۸ روز جمهوری اسلامی، آن را مولود ۲۲ بهمن ۵۷ دانست و یادآور شد: روز جمهوری اسلامی روز مبارک در تاریخ ایران اسلامی است این روز، روز نخستین حکومت الله و از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ایران اسلامی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.