هشدار نارنجی هواشناسی:

کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی /اولین برف ۱۴۰۰ در راه است!

وزش باد شدید، بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، مه و کاهش دید افقی پیش بینی کارشناسان هواشناسی برای آسمان استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان شمالی  وزش باد شدید(گاهی باد لحظه ای بسیارشدید)، رگبار باران با احتمال رعد و برق بتدریج باران و برف، ارتفاعات مه و کولاک برف در استان پیش بینی می شود.

احتمال کاهش محسوس ۹ تا ۱۴ درجه ای دمای هوا انتظار می رود.


بیشتر بخوانید


این کاهش دما از فردا شنبه با وزش باد شدید( گاهی باد لحظه ای بسیارشدید)  آغاز و تا یکشنبه شب، اغلب مناطق بویژه شهرستانهای مانه و سملقان، جاجرم و بخش هایی از شیروان و فاروج را در برمی گیرد.

رگبار باران با احتمال رعدوبرق از  شنبه بعدازظهر تا اواسط شب، در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق(شمال شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج و بخشهایی از اسفراین) فعال خواهد بود.

شنبه شب تا اواخر وقت یکشنبه شب، بارش باران بتدریج باران و برف  اغلب نقاط بویژه مناطق نیمه شمالی( راز و جرگلان، مانه و سملقان، شمال گرمه و جاجرم، شمال شیروان و فاروج، ارتفاعات شمالی اسفراین) را در بر می گیرد.

 آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها و احتمال شکستن درختان. لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کاهش دید افقی، مه آلودگی، کولاک برف در کوهستان، رخداد صاعقه از جمله مخاطرات این سامانه بارشی خواهد بود.


توصیه های هواشناسی کاربردی:

۱. عدم انجام محلول پاشی و سم پاشی تا پایان ناپایداری ها.

۲. اطمینان از استحکام پوشش گلخانه ها

۳. عدم هرس درختان.

۴. در مناطق سردسیر و ارتفاعات آمادگی جهت مقابله با سرمازدگی باغات.

۵. ترمیم دامداری ها جهت جلوگیری از نفوذ بارش.

۶. روشن نگه داشتن چراغها در مه و رعایت سرعت مطمئنه در ترددهای جاده ای و همراه داشتن لوازم ایمنی.

۷. محافظت مصالح ساختمانی از بارش و عدم کار در ارتفاع در شرایط باد شدید.

۸ .عدم صعود به ارتفاعات در شرایط نامساعد جوی


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.