حمایت از یک هزار پایان‌نامه‌ ارشد و دکتری در حوزه علوم شناختی

معاونت علمی و فناوری با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، از حدود یک هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علوم شناختی حمایت کرده است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی میزان حمایت تشویقی از پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را افزایش داد.

این اقدام در راستای اهداف و سیاست‌ها تعیین شده برای ارتقای دانش علوم و فناوری‌های شناختی در سال جدید افزایش یافت. بر اساس سیاست‌های تعیین شده این ستاد، در سال گذشته یکصد و بیست پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و رساله دکتری تحت حمایت‌های تشویقی ستاد قرار گرفتند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش فعالیت‌های پژوهشی و جذب جوانان علاقمند به تحصیل و فعالیت در حوزه علوم شناختی، تاکنون از حدود یک هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علوم شناختی حمایت کرده است.

دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های علوم شناختی از بیش از ۵۰ مرکز علمی و دانشگاهی موفق شدند با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی حدود یک هزار پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در رشته‌های زبان شناسی شناختی، روانشناسی شناختی، توانبخشی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، نگاشت مغز، مدل سازی، هوش مصنوعی، رباتیک شناختی، فناوری شناختی، علوم اعصاب شناختی و نیز شناخت اجتماعی را ارائه و از آن دفاع کنند.

حمایت­‌های تشویقی ستاد از پایان نامه­‌های علوم و فناوری­‌های شناختی در سه سطح پایان‌نامه‌های کارآفرین یا پایان­ نامه‌هایی که گروه محققان آن علاوه بر دستیابی به دستاورد‌های دانشگاهی تحقیق، یک شرکت دانش بنیان برای تجاری سازی نتایج پایان­ نامه تاسیس کرده باشند و پایان‌نامه‌های کاربردی و یا تحقیقات پایه که در آن ثبت داده‌های ارزشمند صورت گیرد و نیز پایان‌نامه‌هایی با برخورداری از دستاورد جدید علمی، انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار