مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، از اسکان نزدیک به ۱۴ هزار نفر شب مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان در هشت روز گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آمار‌ها از ۲۸ اسفند تا روز پنجم فروردین‌ماه ۱۳هزار و ۷۳۲ نفر شب در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

او گفت : از این تعداد ۶۳۶۶ نفر شب در هتل‌ها، ۲۱۸۵ نفر شب در هتل آپارتمان‌ها، ۲۵۰۱ نفر شب در مهمان‌پذیرها، ۲۳۴۰ نفر شب در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۳۴۰ نفر شب در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشته‌اند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه افزود: اقامت صرفا در اماکن مجاز جایز است و هرگونه اسکان در مدارس، مهمانسرا‌های دولتی و سایر اماکن غیرمجاز ممنوع است و توسط تیم‌های نظارتی در سطح استان رصد و برخورد می‌شود.

او ادامه داد: همچنین با توجه به دستورالعمل ستاد خدمات سفر برپایی چادر در پارک‌ها و اماکن عمومی سطح شهر ممنوع بوده و شهرداری‌ها از این کار ممانعت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، ادامه داد: تاسیسات گردشگری استان در این ایام موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تسریع بیماری کرونا هستند و شرایط خدمات‌دهی آن‌ها در این مدت با دقت توسط ناظران گردشگری و بهداشت بررسی می‌شود.

قادری با تاکید بر اینکه سلامت گردشگران و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در اولویت کاری ستاد خدمات سفر استان قرار دارد، گفت: با مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی که پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد خدمات سفر را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه در بازدید‌هایی که از مراکز و تاسیسات گردشگری سطح استان صورت گرفته، با کمترین مشکلات در این حوزه مواجه بوده‌ایم و در مواردی هم اگر نقصی وجود داشته، تذکرات و اخطار‌های لازم لحاظ شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.