کمیته عالی ریاست امور کلیسا‌ها در فلسطین با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست جلوی اقدامات رژیم صهیونیستی که با هدف پاکسازی نژادی صورت می‌گیرد بایستد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، کمیته عالی ریاست امور کلیسا‌ها در فلسطین با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست قدس را از «پاکسازی نژادی» نجات دهند.

در بیانیه‌ای که «رمزی خوری» مدیر کل صندوق قومی فلسطین و رئیس این کمیته صادر کرد آمده است: مقامات اشغالگر اسرائیل با مشارکت علنی دستگاه قضایی طرح‌های یهودی سازی را اجرا می‌کنند که به سیطره بر دارایی‌های اهالی قدس مشروعیت می‌بخشد.

در ادامه این بیانیه بیان شده است: این اتفاق در محله شیخ جراح در حال وقوع است و خطر تخلیه ۷۰ خانه با حدود ۲۵۰۰ ساکن و جایگزین کردن شهرک نشینان یهودی آن را تهدید می‌کند. محله البستان در سلوان با حدود هزار ساکن نیز برای ایجاد یک باغ توراتی به جای آن در معرض تهدید قرار دارد. خوری ادامه داد: هدف از این عملیات توسعه بیشتر شهرک سازی با ادعا‌های دینی است که در برابر حق ریشه دار فلسطینی‌ها در این سرزمین مقاومت نخواهد کرد و مقابل حقایق تاریخ ملت ما از هزاران سال پیش فروخواهد ریخت.

این کمیته از کلیسا‌های دنیا خواست موضعی مبتنی بر قواعد عدالت، حق و قانون بین المللی و حق ملت‌ها در آزادی و رهایی از ظلم اتخاذ کنند، زیرا سکوت جهانی باعث افزایش قربانی در میان مردم فلسطین و از بین رفتن صلح و ثبات در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار