علی غفوری مقدم گفت: در ماه گذشته به طور میانگین روزانه ۱۸۵ تن مرغ گرم در مشهد توزیع می‌شد و پس از چند روز تعطیلی کشتارگاه‌ها در ابتدای سال در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تن مرغ گرم در مشهد توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری مقدم معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در حال حاضر ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد صنفی در سطح مشهد مرغ گرم عرضه می‌کنند. از ابتدا تا پایان اسفند ماه به طور میانگین روزانه ۱۸۵ تن مرغ گرم در مشهد توزیع می‌شد. با توجه به اینکه در چند روز اول سال کشتارگاه‌ها تعطیل بودند در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تن مرغ گرم در مشهد در حال توزیع است.

 

او افزود:در حال حاضر تقاضا برای مرغ بسیار افزایش یافته است که دلایل بسیاری دارد. با افزایش قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ کالای جایگزین شده است. همچنین امسال و در عید نوروز ورود زائرین به مشهد نسبت به ماه‌های اخیر افزایش یافته است و رستوران‌ها بازگشایی شده‌اند، بنابراین حجم تقاضا به شدت افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: باید برای رفع این مشکل اقداماتی صورت می‌گرفت. سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای حل این مشکل برنامه‌ریزی انجام داد و عزم خود ر‌ا جزم کرد. اما همچنان تقاضا بالا است. سعی شد تا بخشی از این تقاضا از طریق توزیع مرغ منجمد پاسخ داده شود. از اواسط اسفند ماه تا امروز  هزار و ۸۰ تن مرغ منجمد در بازار توزیع شده با این وجود تقاضا همچنان در شبکه بالا است.

غفوری مقدم بیان کرد: حدود یک ماه و نیم قبل و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی توزیع کالا‌های اساسی مانند روغن، برنج و شکر از طریق سامانه شروع شده و با انجام این کار توزیع کالا‌های اساسی نظم خوبی پیدا کرده است. در گذشته این صف‌ها برای روغن نیز وجود داشت ولی پس از مدتی صف‌ها جمع شدند. با وجود این تجربه مثبت در ستاد تنظیم بازار استان تصمیم گیری شد که توزیع مرغ منجمد و گرم نیز از طریق کد ملی استفاده شود.

او تصریح کرد: از چهار روز گذشته توزیع مرغ گرم با کد ملی نیز آغاز شده است. فرآیند تامین مرغ گرم با کد ملی با بقیه اقلام تنظیم بازار متفاوت است. زیرا مرغ کالایی نیست که در اختیار سازمان صمت قرار داشته باشد. مرغ در اختیار مرغدار و کشتارکن است و آن‌ها مرغ را به شبکه توزیع وارد می‌کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: سازمان صمت تنها در بحث توزیع نظارت انجام می‌دهد. در جلسه که در مورخ ۷ فروردین برگزار شده است تصمیم گرفته شده تا اصلاحاتی در سامانه صورت گیرد. در چند روز آینده افرادی که مرغ را با کد ملی دریافت کرده‌اند نمی‌توانند مرغ دریافت کنند و به تدریج این صف‌ها جمع خواهد شد. همچنین شبکه توزیع را نیز به سرعت گسترده کرده‌ایم. در حال حاضر ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد صنفی روزانه به طور میانگین ۵۰۰ کیلوگرم مرغ در سطح مشهد توزیع می‌کنند.


غفوری مقدم اظهار کرد: مردم بر اساس ذهنیت قبلی تنها به بخش‌های خاصی از شهر مانند استقلال  مراجعه می‌کنند، اما توصیه می‌شود تا مردم در شرایط کرونا به واحد‌های صنفی نزدیک مناطق زندگی خود مراجعه کنند. شبکه توزیع روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
این همه صف مرغ میگین مرغ هست؟ پس صف واسه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
پس صف واسه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
این همه صف مرغ میگین مرغ هست؟ پس صف واسه چیه؟