به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فروش مستقیم خودروی شاسی بلند پاتریوت از شرکت خودروسازی یواز روسیه در ایران آغاز شده است. پذیرش درخواست برای این خودرو از شش ماه پیش آغاز شد، اما توزیع کننده محلی، سروش دیزل مبنا به تازگی اولین خودرو را به مشتریان خصوصی تحویل داد. علاوه بر پاتریوت، ایران قصد دارد هانتر، پیکاپ و پروفی را نیز بفروشد.
از زمان اعلام قیمتها در سپتامبر ۲۰۲۰، پاتریوت تقریباً یک و نیم برابر در ایران افزایش قیمت داشته است و از ۶۰۰ میلیون تومان به ۸۶۰ میلیون تومان رسیده است. براین اساس، پاتریوت در ایران حدود ۲۰.۴ هزار دلار قیمت دارد.
از نظر فنی، پاتریوت در ایران با پیکربندیهای فول آپشن فروخته شده در روسیه تفاوتی ندارند: زیر کاپوت آن یک موتور ZMZ-Pro بنزینی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار، یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک وجود دارد، همچنین دو کیسه هوا، یک سیستم تثبیت کننده، یک سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کمک هنگام رانندگی در سربالایی و سرازیری دارد.
در ایران، یواز پاتریوت با سوزوکی ویتارا جمع و جورتر قابل مقایسه است. ظرفیت بازار خودرو ایران بسیار زیاد است و به دلیل تحریمهای اعمال شده در سال ۲۰۱۸، رقابت نسبت به سایر کشورها کمتر است، براین اساس ممکن است ایران به یکی از کلیدیترین بازارهای فروش یواز تبدیل شود.
انتهای پیام/
ماشین های خارجی هم که هستن انقدر گرونن که نگو
بعدشم ایران خودرو یه کاری کرده که فقط ماشین های آشغال خودش فروش بره
برید از آلمان و ژاپن ماشین وارد کنید که از نظر کیفیت و دوام بی نظیرهستند
بیشتر شبیه خر روسی هستش تا شاسی بلند
الان ماشین های رنو خیلی در روسیه باب شده علتش هم مشخصه کیفیت خوب استهلاک پایین دوام و صد البته قیمت مناسب
خود چینی ها هم ماشین چینی نمی خرن صرفا فقط برای صادرات به کشور های دیگر هست چینی ها متمایل زیادی به خودرو های المانی دارن عرب ها علاقه فراوانی به ماشین های ژاپنی دارن
خود چینی ها و روس ها تولیدات خودشان را قبول ندارند
خود خودروهای جینی در آمریکا هم زیاد پیدا میشه
اونم از جنس عالیش ولی ایران بدبخت که میره خودروهای
بی گیفیت وارد میکنه
یکی نیست بگه واکسن بخرید وارد کنید.
خخخخخخ
بهترینه لیاقت نداشت که این بلا سر ملت اومد دیگه
بهترین شرکت های خودرو سازی ژاپنی و کره ای و آلمانی
و فرانسوی از ایران خارج شدند