سلمانی از ثبت جدیدترین رکورد‌های کووید ۱۹ در فروردین ۱۴۰۰ در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ابراهیم سلمانیسخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد  گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۴۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند که از ابتدای سال تاکنون یک رکورد محسوب  می شود.

او با اشاره به شناسایی ۹ سرخوشه کرونای جهش یافته در استان، ادامه داد: تاکنون ۴۵ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

سلمانی با اشاره به موارد جدید واریانت انگلیسی، افزود: سه سرخوشه در اردکان، یک سرخوشه در میبد، ۲ سرخوشه در مهریز، ۲ سرخوشه در خاتم و یک سرخوشه در شهرستان اشکذر شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.

سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، سه بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۴۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند.

اوگفت: در حال حاضر، ۱۶۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کرونای انگلیسی روز به روز در یزد جهش می‌گیرد و آرام و بی صدا در گوشه و کنار یزد رو به افزایش است و مسافرانی که آن را سوغات می‌دهند و به دیارشان می‌برند.

او تاکید کرد: کاهش رعایت دستورالعمل ها ی بهداشتی، دورهمی، برپایی مراسم‌های عروسی و ترحیم و دید وبازدید‌های نوروزی سبب شده تا هشت شهر یزد درگیر بیماری جهش یافته انگلیسی باشد و با این وضعیت، همچنان رخ یزد زرد و آبی است.

سلمانی افزود: برگزاری هرگونه دورهمی و انجام سفر‌های غیر ضروری سبب چرخش ویروس کرونا، افزایش میزان ابتلا و به تبع آن افزایش فوتی‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار