جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: مردم، اصناف و حوزه‌هایی که برای آن‌ها اعمال محدودیت شده با تصمیمات ستاد استانی کرونا همراهی بسیار خوبی داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی، جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: برآورد ما این است که همراهی مردم، اصناف و مشاغلی که برای آن‌ها اعمال محدودیت شده با تصمیمات ستاد استانی کرونا بسیار خوب بوده است و روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رو به افزایش است.

او با اشاره به اینکه استان یزد در خیلی از زمینه‌ها سرآمد است، افزود: انتظار می‌رود یزد در زمینه رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی نیز سرآمد باشد.

ترحمی تصریح کرد: مجموع تصمیماتی که در ستاد استانی کرونا گرفته می‌شود، برای مدیریت و کنترل بحران کارساز است و اقداماتی، چون منع تردد، تعطیلی اصناف، کاهش ساعات کاری و ممنوعیت جمع‌های خانوادگی برای جلوگیری از چرخه انتقال ویروس و کاهش آمار بیماران کرونایی انجام می‌شود.

او ادامه داد: محدودیت‌ها قطعا تاثیر گذار بوده و دو هفته آینده تاثیر بیشتر آن‌ها را شاهد خواهیم بود.

ترحمی در خصوص تعطیلی واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ها گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی همانند کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و امکان تعطیلی کامل آن‌ها وجود ندارد.

او تصریح کرد: بخشی از کمبود‌های دارویی استان که به دلیل مساله ارز و تحریم‌ها روی داده بود، رفع شده است و به زودی نیاز‌های دارویی استان به طور کامل تامین می‌شود.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به تعطیلی مدارس و بانک‌ها افزود: کلیه مدارس استان و آموزش حضوری تعطیل است، اما تعطیلی کادر مدرسه بنا به نظر مدیر مدرسه است و به تعدادی که برای آموزش آنلاین و ضبط فایل‌های آموزشی نیاز باشد، معلمان در مدرسه حضور می‌یابند.

به گفته ترحمی بانک‌ها نیز به صورت الکترونیکی فعالیت می‌کنند و برای برگه نشدن چک‌ها و کار ضروری حضوری مردم، شعب کشیک در نظر گرفته شده است.

ترحمی ادامه داد: محدودیت ورود پلاک غیر استانی به یزد این هفته نیز ادامه دارد و تا فردا مسیر ورودی به یزد از سمت دروازه قرآن با رعایت ملاحظات و محدویت‌ها بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار