مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: ۲۶۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آران وبیدگل در سال ۱۳۹۹ شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامحسین روشنی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آران و بیدگل با بیان اینکه سال گذشته ۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی آران و بیدگل با حکم قضایی تخریب شد، گفت: برای ۲۶۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز اخطاریه صادر شد که از این تعداد، ۹ مورد با تشکیل پرونده قضایی در انتظار رای است.

او با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ هم ۱۵ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی آران و بیدگل تخریب شد، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته برای ۲ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان اخطاریه صادر شده که از این تعداد، ۳۳۰ پرونده قضایی تشکیل شده است.

روشنی با بیان اینکه با هرگونه ساخت و ساز و تخلیه مصالح در مزارع آران و بیدگل برخورد جدی می‌شود، اضافه کرد: برخورد قاطع با عامل‌های دخیل از جمله مصالح فروشان، بنگاه‌های معاملاتی، شرکت‌های پیمانکاری، بنا و کارگران در زمینه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در دستور کار اداره جهادکشاورزی این شهرستان است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آران و بیدگل اظهار کرد: بر پایه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، دپوی مصالح ساختمانی، شن، ماسه، نخاله، خاک‌برداری و خاکریزی و سایر اقدام‌هایی که تغییر کاربری محسوب شود، ممنوع است و با این موارد برخورد قانونی و جدی انجام می‌شود.

به گفته او، در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی از سوی یگان حفاظت اراضی مدیریت جهادکشاورزی آران و بیدگل، خودروی حمل مصالح و ادوات خاکبرداری و گودبرداری با دستور مقام قضایی توقیف می‌شود و تمامی عوامل دخیل در تخلف برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آران و بیدگل، برخورد با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را در راستای حراست از تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی شهروندان برشمرد و یادآور شد: با هماهنگی سایر اداره‌های شهرستان، ارائه هر گونه خدمات زیربنایی در زمین‌های کشاورزی و باغی به افراد منوط به کسب مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی شده است.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.