۶۰۵ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم اختصاص یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:درسال زراعی امسال ۶۰۵ هزار هکتار از اراضی استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:۵۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی امسال به کشت گندم دیم و ۳۲ هزار هکتار هم به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد استان علی‌رغم کاهش بارندگی در پاییز و زمستان سال ۱۳۹۹ وضعیت رویش گندم مطلوب گزارش شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد:پیش بینی‌می شود در سال زراعی جاری یک میلیون تن از این محصول استراتژیک در این استان تولید شود.

او با اعلام اینکه ۸۰ هزار تن کود شیمایی اوره در استان تهیه و تدارک دیده شده است، افزود: این میزان کود بتدریج در اختیار کشاورزان استان قرار داده می‌شود و مشکلی بابت تامین این نوع کود وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وضعیت مزارع گندم از لحاظ وجود آفت سن مادر افزود: براساس پیش بینی‌ها و بررسی‌های انجام شده در خصوص اماکن زمستان گذران آفت سن دراستان شاهد ریزش این آفت در برخی مناطق هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه اکیپ‌های حفظ نباتات سازمان در حال بازدید و مبارزه با سن مادر هستند، گفت: هیچ مسئله‌ای در خصوص تامین سموم شیمیایی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز در استان نداریم و تنها مشکل موجود در این راستا به افزایش قیمت این سموم برمی‌گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: سموم به اندازه کافی در اختیار کلینیک‌های گیاهپزشکی استان قرار گرفته شده و کشاورزان می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار