ناسا برای کسانی که مسئله تامین غذای فضانوردان در ماموریت سفر به مریخ را حل کنند، ۵۰۰ هزار دلار پاداش در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌نت یکی از موضوعات رایجی که همواره برای علاقه‌مندان به حوزه فضا محل سوال بوده این است که این مجموعه چگونه قصد دارد به فضانوردانی که برای انجام یک ماموریت بالقوه به مریخ می‌روند، غذا دهد؟

در همین رابطه گریس ال داگلاس، سارا آر زوارت، اسکات ام اسمیت، دانشمندان علوم غذایی ناسا اخیرا مقاله‌ای را در مجله تغذیه منتشر کرده‌اند که جزئیات موضوع را شرح می‌دهد. آن‌ها هنوز همه پاسخ‌ها را ندارند، اما در مرحله شناسایی مسائل اصلی هستند.

در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان تنها می‌توانند ۲۰ درصد از غذای خود را همراه داشته باشند. ۸۰ درصد باقیمانده از مجموعه غذا‌های مشترک و استاندارد به دست می‌آید. این کار از طریق وسایل نقلیه مجدد تامین می‌شود که علاوه بر غذایی که می‌تواند برای مدت طولانی ذخیره شود، میوه و سبزیجات تازه نیز به همراه می‌آورد؛ اما این مسئله در مورد یک ماموریت طولانی به مریخ بسیار چالش برانگیزتر خواهد بود.

به نظر می‌رسد استراتژی فعلی ناسا تمرکز بر اصول و ایجاد استراتژی غذایی پیرامون آن‌ها باشد که شامل ایمنی، ثبات، خوش طعم بودن، تغذیه، به حداقل رساندن منابع، تنوع، قابلیت اطمینان و قابلیت استفاده می‌شود. هر سیستم غذایی ایجاد شده هم به احتمال زیاد به وسایل جدید و آماده در فضا احتیاج دارد.

مریخ

احتمالا ناسا درگیر مسائل مختلف خواهد شد. بدیهی است که یک سیستم غذایی باید قابل اعتماد باشد، در غیر این صورت ممکن است سلامت خدمه به خطر افتد. به دلایل واضح نیاز است که غذا به سفینه برده شود، اما به نظر می‌رسد ناسا معتقد است که پرورش غذا در آن نیز ضروری است.

برای کمک به حل این مسئله، ناسا ۵۰۰ هزار دلار پاداش از طریق چالش غذایی Deep Space خود برای کسانی که بهترین راهکار را داشته باشند در نظر گرفته است؛ و مانند بسیاری از نوآوری‌هایی که ناسا طی سال‌های گذشته داشته است، این مورد می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای برای انسان‌های باقی مانده در زمین داشته باشد؛ راه حل‌های این چالش می‌تواند راه‌های جدیدی برای تولید مواد غذایی در سراسر جهان فراهم کند، به ویژه در محیط‌های خشک، مناطقی که کمبود منابع دارند و نیز در مکان‌های جدید مانند مناطق شهری و در مکان‌هایی که بلایا، زیرساخت‌های مهم را مختل می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: فضانورد ، سیاره مریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بانی
۱۷:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام به چه آدرسی باید این ایده چالش غذای فضانوردان را فرستاد ؟
Iran (Islamic Republic of)
پیرمرد
۲۰:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
میشه انقدر ترجمه تحت‌الفظی نکنید، بابا یه ذره از خودتون هم مایه بزارید جمله بندی بهتر ارائه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل میرزایی فرد
۱۴:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نظر من این هست که غذا را چه جوری به مریخ باید برد گوشت گوسفند را باید نیم پز پخته و داخل پوست گوسفند ریخت و داخلش را پر کنی از نمک و هیچ وقت خراب نمیشه و یک نظر دیگه هم دارم پنیر را باید خودت درست کنی و بریزی داخل کوز و داخلش را پر از نمک کرد وهیچ وقت خراب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
میشە از یە نوع نون سنتی کە ھم تولیدش اسونە ھم میشە بە مدت حدود دو ھفتە نگھداریش کرد و نیازی بە مکمل غذایی دیگە ندارە خیلیم مقوی ھست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
من راهش رو کشف کردم
قرمه سبزی باید ببرن
میشه بگید چطوری باید جایزم رو بگیرم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
بهترین راهکار قوتو خودمونه که از کنجد شیره
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر
ببخشید الان من درست متوجه نشدم مشکل فضانوردان چیه در فضا برای قضا؟
تامین غذا؟
نگهداری غذا؟
تنوع غذا؟
تولید غذا؟
بعد اصلا برای چه مدت نیازه که غذا رو تولید/نگهداری کنند؟
ممنون میشم پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
رییس ناسا
۲۱:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
مشکل تولید ونگهداری غذا برای 21روز است
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
جناب رییس ناسا خب این که کاری نداره ماه رمضون برن اونجا چون روزه هستن کم می خورن به جای ۲۱ روز ۳۰ روز می تونن بمونن
لطفا جایزه ام رو نقدی بفرستید ( از برکات برجام )