کاهش احتمال اشتباه در عمل جراحی با سیستم تصویربرداری جدید

شرکت پاناسونیک سیستم جدید تصویربرداری ایجاد کرده است که با استفاده از اشعه مادون قرمز احتمال اشتباه در عمل جراحی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اطلس نیو پاناسونیک یک سیستم جدید پروجکشن تصویربرداری پزشکی مادون قرمز (MIPS) ایجاد کرده است که نه تنها تغییرات شکل و موقعیت اندام‌ها را در زمان واقعی کنترل می‌کند، بلکه تصاویر را مستقیماً روی بیمار به عنوان راهنما برای جراحان در حین انجام عمل‌های پیچیده پیش بینی می‌کند.

از زمان کشف اشعه ایکس، فناوری‌های تصویربرداری انقلابی در جراحی و پزشکی ایجاد کرده اند. حتی اولین سایه‌های مبهم گوشت و استخوان، تشخیص و معالجه بسیاری از ابعاد ایمن‌تر و موثرتر را ایجاد کرده و امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که مشاهده تصاویر متحرک رنگی و سه بعدی از فضای داخلی بدن در زمان واقعی امکان پذیر است؛ با این حال، هنوز فضای زیادی برای پیشرفت به ویژه در برخورد با سناریو‌هایی مانند جراحی کبد وجود دارد .

کبد نه تنها بزرگترین غده در بدن انسان، بلکه اندامی است که بر حفره شکم غالب است. این بدان معناست که در هر موقعیت جراحی، از هر جهتی تمایل به تغییر و افتادگی دارد. بدتر از آن، کبد به عروق خونی آغشته و از نظر عملکرد آنقدر پیچیده است که جراحی کبد نیاز به توجه به جزئیات زیادی دارد.

در چنین شرایطی، تکنیک‌های تصویربرداری فلورسانس سبز ایندوسیانین (ICG) بسیار مفید ثابت شده است. ICG رنگی است که در زیر نور مادون قرمز فلورسنت است و می‌تواند برای تشخیص و تولید تصاویر برای جراحی قلب، چشم و کبد استفاده شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.