وزیر امور خارجه ایران در پایتخت تاجیکستان اظهار داشت که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که شامگاه یکشنبه برای شرکت در کنفرانس «قلب آسیا» به تاجیکستان رفته است، درباره صلح افغانستان گفت که هدف ایران برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

وی در سفر دو روزه به شهر دوشنبه در خصوص روابط دو کشور ایران و تاجیکستان نیز با مقامات «دوشنبه» گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود درباره برنامه سفرش گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دو جانبه به کشور دوست، همسایه، همزبان و همکیش تاجیکستان سفر کنم و با مقامات تاجیکستان و سایر کشورها نسبت به افغانستان که آن هم یک کشور هم کیش، هم زبان و همسایه است، اشتراک مساعی کنیم تا بتوانیم به برادران خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان کمک بکنیم.

وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقامات عالی تاجیکستان نیز اظهار داشت: روابط ایران و تاجیکستان روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها سهم خوبی ایفا کند.

به نوشته تسنیم، ظریف علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس با وزرای امور خارجه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار