مردم و هنرمندان سرایانی، ۱۴ سال است در انتظار ساخت و بهره برداری تنها سالن آمفی تئاتر این شهرستان هستند؛ مکانی فرهنگی که نیمه تمام رها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در نشست هنرمندان شهرستان سرایان گفت: تکمیل سالن آمفی تئاتر و مجتمع فرهنگی و هنری، یکی از خواسته‌های به حق هنرمندان شهرستان سرایان است که به علت کمبود اعتبار، ناتمام رها شده است.

حجت‌الاسلام نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تأمین اعتبار و تکمیل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان بعد از ۱۴ سال خبرداد.

او همچنین با اشاره به دو برابر شدن بودجه فرهنگی کشور در اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزود: بودجه دو درصدی سه وزارتخانه و ۱۲۰ دستگاه حوزه فرهنگی کشور از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


خوشکام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان هم در این نشست با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی تنها سالن آمفی تئاتر این شهرستان پس از ۱۴ سال گفت: ساخت این سالن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و به علت کمبود اعتبار هنوز به سرانجام نرسیده است.

او افزود: پارسال ۴۱۰ میلیون تومان برای تکمیل سالن آمفی تئاتر سرایان هزینه شد، اما برای بهره برداری کامل آن به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
جای تأسفه که هنرمندان سرایان یه سالن آمفی تئاتر برای تمرین و نمایش ندارند، تو این مدت مسئولین و نماینده مجلس چکار می کردند که فقط کار ساختش 40 درصد پیش رفته!!!