امداد رسانی هلال‌احمر قزوین به ۲۹۵ حادثه‌دیده

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین از امدادرسانی به ۲۹۵ حادثه‌دیده در استان در طرح امداد و نجات نوروزی سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین از امدادرسانی به ۲۹۵ حادثه‌دیده در استان در طرح امداد و نجات نوروزی سال ۱۴۰۰ خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۵۱ نفر حوادث جاده‌ای، پنج نفر کوهستانی، ۱۸ مورد حضوری، ۱۶ مورد شهری و پنج مورد صنعتی و کارگاهی بوده است.

آصفی با اشاره به آماده باش ۱۷۵ امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان در طرح نوروزی افزود: این طرح تا پایان نیمه اول فرودین ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: از آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه تاکنون عوامل امدادی استان در امدادرسانی به ۷۲ مورد حوادث به وقوع پیوسته شرکت کردند که از این تعداد ۵۹ عملیات جاده‌ای، سه مورد کوهستانی، یک مورد حضوری، چهار مورد شهری و پنج مورد صنعتی و کارگاهی بود.

آصفی اضافه کرد: مجموع کل آسیب دیدگان در این حوادث ۲۸۷ نفر بوده که که از این تعداد ۲۴۳ نفر جاده‌ای و پنج نفر کوهستانی بودند.

این مسوول تصریح کرد: طی این مدت کل نجات یافتگان ۶۸ نفر بوده است که از این تعداد ۵۶ نفر به بیمارستان‌ها انتقال یافتند و ۱۲ نفر سرپایی امدادرسانی شدند.

آصفی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی ۲۲۵ نفر از نیرو‌های عملیاتی استان در ۹۳ عملیات با ۶۸ دستگاه آمبولانس در صحنه حضور یافتند و مجموعاً ۱۲ مورد عملیات رها سازی انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف استان قزوین موجب حضور سریع امدادرسانان و بهبود خدمات امدادی به حادثه دیدگان شده است.

وی میانگین زمان حضور نیرو‌های امدادی این جمعیت بر سر صحنه حوادث را ۶ دقیقه و ۱۷ ثانیه اعلام کرد و افزود: همچنین میانگین زمان حضور در صحنه عملیات جاده‌ای ۱۶ دقیقه و ۱۷ ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات ۴۸ دقیقه و ۲۲ ثانیه بوده است.

آصفی اضافه کرد: تمامی پایگاه‌های امداد و نجات سطح استان در آمادگی کامل قرار دارند و به صورت ۲۴ ساعته به هموطنان خدمات رسانی می‌کنند.

وی از مسافران خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند و در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار