رئیس کل دادگستری لرستان گفت: امروز باجلب کمک‌های خیرین و همکاری ستاد دیه ۱۳۱ زندانی آزاد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  رئیس کل دادگستری لرستان گفت: امروز باجلب کمک‌های خیرین و همکاری ستاد دیه ۱۳۰ زندانی آزاد شدند و یک محکوم به قصاص رهایی یافت.

محمد رزم روز سه شنبه در جلسه دیدار رئیس قوه قضائیه با کارکنان و قضات دادگستری لرستان افزود: دادگستری لرستان دارای ۲۵ حوزه قضایی شامل ۱۱حوزه قضایی شهرستان و ۱۴ حوزه قضایی بخش با ۲۶۴ شعبه فعال و ۲۴۷ قاضی است.

او اظهار داشت: دادگستری لرستان از قضات و کارمندان پاکدست، باسواد، عادل و ولایی، شجاع، قاطع، مستقل و متعهد برخوردار است و در کمال اتحاد و برادری و انسجام مشغول خدمت رسانی به مردم است و در مجموع ۲۵۰ نفر از پرسنل دستگاه قضایی استان ایثارگر هستند و این سند افتخاری برای این دستگاه است.

 رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه کارکنان دستگاه قضایی استان همراه و همگام با سیاست‌های محوری و اولویت دار دستگاه قضاییه هستند، ادامه داد: کاهش پرونده‌ها و افزایش محکومان، تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه، کاهش شعب نامتعارف، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و غربالگری زندان‌ها و زندانیان و حمایت از تولید و کارخانجات و ایجاد صلح و سازش و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین، پیشگری از وقوع جرم و برخورد با اراذل و اوباش نتیجه زحمات این کارکنان و قضات است.

رزم گفت: ۲۵ کمیته با مسوولیت معاونان دادگستری لرستان تشکیل شده و ۵۶ هزار و ۷۹۱ پرونده با تلاش‌های شبانه روزی و رسیدگی فوق العاده در ایام تعطیلات و همت کارکنان دادگستری با نرخ رسیدگی ۱۰۶.۲۰ درصد به ۲۹ هزار و ۶۲۵ فقره تعدیل یافته و ۲۷ هزار و ۱۶۱ فقره از تعداد پرونده‌ها کاسته شده است.

او افزود: در یک سال گذشته ۶۹ درصد موجودی اجرای احکام مدنی کاهش یافته است و اجرای بخش نامه در خصوص اجرای پرونده در شورای حل اختلاف ۴۸ هزار و ۲۵۰ فقره پرونده ارجاع و منتهی به سازش شده و ۳۷ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

 رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: تعداد شعب نامتعارف دادگستری از ۴۳ شعبه به هفت شعبه کاهش یافته است و این شعب نیز به صفر خواهد رسید و در تعیین تکلیف و مختومه نمودن پرونده‌های معوقه ۱۷ هزار و ۷۳۹ فقره با ۱۰۰ درصد مختومه شده است.

رزم گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده دادگستری لرستان دارای رتبه چهارم کشور است و در راستای بازدید زندانیان یک هزار و ۸۶۵ بازدید شده است و استفاده از پابند الکترونکی و سایر موارد اقدام شده و ۱۶ درصد کاهش ورودی زندانیان در لرستان ثبت شده است.

او افزود: در سال گذشته هشت هزار و ۳۴۵ فقره مرخصی صادر و ۱۷ هزار و ۶۴۳ مورد به مرخصی اعزام شدند و یک هزار و ۷۶۵ نفر از مرخصی پایان حبس استفاده کردند.

 رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: در خصوص کمیسیون عفو بخشش ۶۱۲ تقاضا بررسی و با ۴۳۸ تقاضا موافقت شد و ۷۳۵ از طریق ازادی مشروط و تعیین مجازات آزاد شدند.

رزم ادامه داد: ۷۷۳ نفر از زندانیان آزاد و مجازات ۲ هزار و ۴۳۱ نفر با ارایه پیشنهاد‌های دادستان‌های استان کاهش یافته است.

او عنوان کرد: تعیین تکلیف وضعیت زندانیان ومتهمین از برنامه‌های دادگستری استان است و اکنون یک هزار و ۲۰۰ فقره زندانی بروجرد به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت:سال گذشته ۱۴۱نفر از جرایم محکومین عمدی با اعتبار یک میلیارد تومان آزاد شدند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.