رییس اداره میراث‌فرهنگی سقز گفت: کاوش باستان شناسی در محوطه باستانی مکریان در شهرستان سقز توسط پژوهشگر و کارشناسان این اداره آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صلاح نصراللهی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز گفت: پس از نمایان شدن آثار و شواهدی دال بر احتمال باستانی بودن محدوده اراضی متعلق به تعاونی مسکن جهاد کشاورزی شهرستان سقز واقع در میدان مکریان در حین آماده سازی اراضی مذکور، دستور رسیدگی به این موضوع توسط این اداره صادر شد.

او افزود: ضمن صدور دستور توقف عملیات ساخت و ساز در محدوده یاد شده، مقدمات و تمهیدات لازم برای انجام کاوش علمی باستان‌شناسی در این محدوده توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز انجام شد.

نصراللهی بیان کرد: پس از اخذ مجوز رسمی از پژوهشکده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات میدانی کاوش در محوطه در قالب هیاتی کارشناسی به سرپرستی پژوهشگر باستان‌شناس ذبیح‌الله بختیاری و با مشارکت کارشناسان باستان‌شناسی اداره میراث فرهنگی شهرستان سقز، آغاز شد.

او با بیان اینکه هنوز در مورد این محوطه باستانی داده خاصی در دسترس نیست، افزود: عملیات کاوش این محوطه سه روزه آغاز شده است و به چند روز دیگر برای اطلاعات کامل‌تر نیاز است تا مشخص شود این سایت باستانی متعلق به چه دوره‌ای است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز با تاکید بر اینکه این محوطه باستانی است، گفت: پژوهشگر این سایت و کارشنان اداره ما هنوز به اطلاعات کامل و دقیقی در باره‌ی این محوطه نرسید است و به محض محرز شدن قدمت این سایت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.