با قرار گیری بروجن در وضعیت نارنجی، محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون و با انجام ۵۱۱ تست PCR، متأسفانه ۲۳۷ مورد مثبت قطعی کرونا شناسایی شده است که تهدید جدی محسوب می‌شود.

او با اشاره به تغییر وضعیت رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان از زرد به نارنجی افزود: فعالیت مشاغل گروه‌های سه و چهار در شهرستان به مدت دو هفته تعطیل و ممنوع است.


بیشتر بخوانید


ملکی اضافه کرد: در این مدت فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارائه‌دهنده خدمات ضروری تا یک سوم و سایر دستگاه‌های اجرایی تا یک دوم کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: در این مدت تمامی ماموریت‌های غیرضرور دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجن لغو شود.

ملکی گفت: استقرار در مسیر شریانی جنوب به فلات مرکزی کشور و همسایگی با دو استان بزرگ با وضعیت کرونایی قرمز، بی‌ملاحظگی‌ها، عادی‌انگاری‌ها، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و... عمده دلایلی است که وضعیت شهرستان را از زرد به نارنجی تغییر داده است.

او افزود: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تقسیم کار در بین اعضا ستاد شهرستانی صورت گرفته و کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

ملکی اضافه کرد: دورهمی و تجمع در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفریحگاه سیاسرد، تالاب‌های چغاخور و گندمان، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی و... ممنوع بوده و نسبت به انسداد مسیر‌های دسترسی به این اماکن در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین اقدام خواهد شد.

او ادامه داد: ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به شهرستان بروجن ممنوع بوده و طرح محدودیت تردد شبانه با جدیت بیشتر پیگیری خواهد شد.

ملکی گفت: تغییر وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد و آبی، نیازمند همراهی و مشارکت بیش از پیش شهروندان در استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی‌های خانوادگی و تردد‌های غیرضروری است.

او افزود: مشاغل گروه سه شامل تالار‌های پذیرایی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه‌ها، سینما‌ها و تئاتر‌ها و مهد‌های کودک و مشاغل گروه چهار شامل باغ وحش‌ها و شهر‌های بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم‌نت‌ها است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار