به دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛

بهره‌برداری از کارخانه کاشی و سرامیک در آباده

مرحله اول کارخانه کاشی و سرامیک صدف سرام استقلال آباده در شصتمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  بهره‌برداری از پنج طرح‌ ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در پنج استان کشور از جمله استان فارس با دستور رییس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم گفت: طرح تولیدی کاشی دیوار و کف شرکت صدف سرام استقلال در شهرستان آباده  با میزان سرمایه گذاری ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۲۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم آورد.

او با تاکید بر افزایش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در امر تولید، بیان کرد: طرح تولید کاشی دیوار و کف شرکت صدف سرام استقلال در شهرستان آباده به بهره برداری رسیده و این طرح صنعتی سالیانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع ظرفیت تولید دارد.

ایزدی ادامه داد: طرح تولیدی، صنعتی صدف سرام استقلال آباده در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار به اجرا رسیده و محصولات تولیدی آن انواع کاشی دیوار و کف می‌باشد که روزانه به میزان ۸ هزار متر مربع است.

ایزدی بیان کرد: با افتتاح و بهره برداری از این واحدصنعتی، تولیدی، شاهد تاثیرات مثبتی در حوزه صادرات کاشی و سرامیک استان و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه خواهیم بود.

او اضافه کرد: شهرستان آباده از مهم‌ترین شهرستان‌های معدنی استان فارس است که دارای انواع مواد معدنی نظیر سنگ مرمریت، انواع خاک‌های نسوز و صنعتی، سنگ آهن، سنگ آهک، گچ خاکی و شن و ماسه است.

شهرستان آباده از مراکز اصلی تولید کاشی و سرامیک در جنوب کشور است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار