مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۰ درصد مدارس استان از طریق هوشمندسازی به شبکه ملی ارتباطات متصل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت:با اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در این استان، سه هزار و ۸۰۲ مدرسه شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

او در خصوص جزئیات مربوط به طرح هوشمندسازی مدارس روستایی  افزود: تاکنون ۲ هزار و ۲۴۳ مدرسه روستایی که بیش از ۷۴ درصد روستا‌های استان را شامل می‌شود، هوشمندسازی شده است.

او به دیگر اقدامات نیز اشاره و بیان کرد: سرویس‌های اینترنت ADSL به همراه مودم یا بدون مودم به آن دسته از مدرارس روستایی و شهری که تاکنون بدون سرویس اینترانت یا سرویس ADSL بود، به مدت ۲ سال رایگان عرضه شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: در قالب طرح هوشمندسازی سرویس اینترنت ADSL بدون مودم هم به مدرسه‌های روستایی و شهری که پیش از این دارای سرویس‌هایی مانند ADSL یا اینترانت به همراه مودم بود، اعطا شده و سرویس قبلی آن‌ها به توپولوژی مورد نظر تعریف شده و ۲ سال اتصال رایگان برقرار شده است.

فرزاد در مورد سرویس‌های مودم همراه اول و ایرانسل هم اعلام کرد: این سرویس در برخی مدارس روستایی که امکان اتصال از طریق ADSL وجود نداشت و دارای پوشش یکی از اپراتور‌های همراه اول یا ایرانسل بود، برقرار شد.

اوهمچنین اضافه کرد:سرویس مودم «های وب» نیز در برخی مدارس روستائی که دارای پوشش‌های وب بود، به مدت ۲ سال به صورت رایگان متصل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.