مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: پارسال ۶۵۰ قلم شیء تاریخی فرهنگی در سامانه جام ساماندهی و مستندسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بابیان اینکه پارسال ۶۵۰ قلم شیء تاریخی فرهنگی استان زنجان در سامانه جام ثبت شد، گفت: ساماندهی اشیای مکشوفه در سامانه جامع اموال منقول تاریخی فرهنگی در حوزه معرفی هویت، تاریخچه و نگهداری از آن‌ها حائز اهمیت است.

او بااشاره به اینکه هر شیء تاریخی که در سامانه جام قرار بگیرد به‌منزله ثبت در اموال دولتی است، گفت: پایش اموال تاریخی و فرهنگی استان زنجان طی ۲ دوره انجام‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیاء تاریخی انجام شد و این اموال و اشیای تاریخی فرهنگی در سامانه جام به ثبت رسیدند.

ارجمند گفت: اموال و اشیای تاریخی، طی کاوش‌های باستان‌شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی و اهدایی در طول سالیان گذشته به‌دست‌آمده و متعلق به دوره‌های پیش ‌از تاریخ اسلامی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.