امام جمعه کرج مطرح کرد؛

شفاف سازی مسئولان از وعده تا عمل/ از هیچ فرد و لیستی حمایت نمی‌کنم

آیت الله حسینی همدانی گفت: مسئولان میزان عملیاتی شدن وعده های شان را، گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت‌الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم فروردین در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر گفت: مسئولان در این ماه‌های پایانی بیشتر به فکر خدمت کردن مردم باشند و صادقانه گزارش دهند وعده هایی که دادند را چه مقدار عملیاتی کردند و البته محل بیان مطلب را صدا و سیما و رسانه ملی انتخاب کنند تا همه مردم پاسخ آنان را بشنوند و قضاوت کنند.

او افزود: راجع به انتخابات باید عرض کنم چه در رابطه با ریاست جمهوری و چه شورا‌ها وظیفه ما این است که به دنبال انتخاب اصلح باشیم و برای این کار یا خودمان افراد را می‌شناسیم یا از افراد مطمئن و آگاه راهنمایی می‌گیریم.

امام جمعه کرج با اشاره به بیانی از مقام معظ رهبری، گفت: آقا در بیانی فرمودند: «مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را نمى‌شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینش‌هاى انتخاباتى استفاده کنند.» همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که در نظام اسلامی باید بر اساس حجت شرعی رای داد. یعنی باید طوری ضوابط شرعی و دینی را با عقل خود و مشاوره اهل خبره رعایت کرده باشیم که توان پاسخگویی را داشته باشیم؛ و این به این معنا نیست که همه به یکسان رای بدهند، آنچه مهم است داشتن معیار و ملاک برای رای دادن است و الا همه یک شخص را که انتخاب نمی‌کنند تنوع انتخاب داریم.

او با بیان این که از هیچ فردی حمایت نکرده و نمی‌کند، افزود: تذکر امروز من این است که از تخریب هم اجتناب کنید. تهمت و افتراء و غیبت برای از رده خارج کردن رقیب کار خلاف اخلاق و شرع است. آبروی دیگران را بردن، موجب غضب الهی است. عده‌ای برای این که شناخته هم نشوند در فضای مجازی بدون نام مشخص لجن پراکنی می‌کنند حتی گاهی به بنده هم مطالبی نسبت می‌دهند. همانطور که در گذشته هم عرض کردم الان هم می‌گویم؛ بنده تا امروز از هیچ فرد و یا گروه و لیستی حمایت نکرده ام در آینده هم نخواهم کردو این معیار را هم دادم که اگر کسی فرد و افراد را به بنده منتسب کرد به همان‌ها رای ندهید.

نماینده ولی فقیه در البرز در رابطه با سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: نکته‌ای راجع به سند همکاری ایران و چین عرض کنم که عده‌ای خیلی برافروخته شده اند و این اقدام را بر خلاف منافع ملی و وابستگی به شرق می‌دانند.

او افزود: ثانیاً ایران بنا دارد از ظرفیت‌هاى کشورهاى جهان و همسایه هایش از هند و روسیه برای رشد و توسعه اقتصاد و فرهنگ و سیاست استفاده کند و این سند اولین قدم است. ثالثاً آنچه در سند تا همین مقدار که مطرح شده با توجه به این که وسط جنگ اقتصادی هستیم و نمی‌شود مطالب را شفاف بیان کرد، را بررسی کنید و بگویید کجای آن برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: بعضی‌ها که فرق تعهدنامه و توافق نامه و قرارداد و سند را نمی‌دانند اظهار نظر می‌کنند و نمی‌دانند ماهیت این سند، راهبردی و نقشه راه است. اسکلت همکاری دراز مدت طرفین را بر اساس منافع مشترک ترسیم می‌کند تا در زمان مشخص شده قرارداد‌های لازم را منعقد کنند به علاوه صلح و ثبات منطقه در آن لحاظ شده و مطلبی راجع به مداخله در امور کشور‌ها که بعضی ادعا کرده اند را ندارد.

او با بیان اینکه این سند در کم اثر شدن تحریم‌ها و انتقال دانش نقش دارد، افزود: در این سند انتقال دانش انتقال فن آوری، کم اثر شدن تحریم‌ها و آورده‌های دیگر با توجه به عدم وابسته شدن لحاظ شده است. البته قطعاً عزیزان توجه دارند که نباید منفعلانه حرکت کنند و از تمام فرصت‌های همکاری به نفع ایران با دقت در چالش هائی که ممکن است وجود داشته باشد استفاده می‌کنند. به کوری چشم معاندان خارجی و داخلی، ایرانِ قوی به سرعت به سمت قوی‌تر شدن در حال حرکت است و آمریکای به گل نشسته و اذناب پلیدش توان جلوگیری از ایران را ندارند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.