به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پلتفرم کلاب هاوس (Clubhouse) سالی باورنکردنی را پشت سر گذاشت و در طول دوران همه گیری ویروس کرونا راه اندازی شد.
جالب است بدانید با وجود این که حضور در این بستر فقط با دعوت امکان پذیر است و فقط سیستم عامل iOS از این برنامه پشتیبانی میکند، کلاب هاوس تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بارگیری داشته و تا حدی موفق بوده که اکثر پلتفرمهای اجتماعی میخواهند از آن کپی برداری کنند.
با این حال این شرکت اکنون با بزرگترین چالش خود روبرو شده است. از طرفی، همه گیری کرونا در حال کمرنگ شدن است و افراد ممکن است به جای مکالمههای آنلاین از طریق تلفن، بیشتر به معاشرت در زندگی واقعی بپردازند و از طرف دیگر رقبای قدرتمندی میخواهند از این امکان استفاده کنند.
افرادی که در نهایت مایل به مکالمه آنلاین با یکدیگر هستند، به زودی امکانهای بیشتری برای انجام این کار خواهند داشت. توئیتر، فیس بوک، لینکدین، دیسکورد، اسپاتیفای و چند برنامه کاربردی دیگر، تلاشهای خود را برای افزودن یک بخش صوتی به پلتفرم خود آغاز کردهاند.
کلاب هاوس اولین شبکه اجتماعی صوتی است و در حال حاضر، شامل میلیونها کاربر است که برای محتوای صوتی به این بستر مراجعه میکنند. نامهای بزرگی مثل ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، بیل گیتس و افراد مشهور دیگر مثل سیاستمدارها و صاحبان جریانها، در این اپلیکیشن دیده شده اند.
اپلیکیشن کلاب هاوس برای انتقال اخبار و ایجاد بحثها، بستری را ایجاد کرده که تا به حال به این شکل وجود نداشته است و این چیزی است که کار شرکتهای دیگر را سختتر میکند. همچنین عادتهایی در کلاب هاوس ایجاد شده، که نشانه مثبتی برای حفظ کاربر است و باید دید که سرنوشت این اپ در آینده چه خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/
چرا خودشون سایت هایی مثل چین نمیسازند
که اینستگرام وووو را ول کنند
سایت های داخلی باید داشته باشیم
اینشالله دولتمندان جوان و نخبه اتی