مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره برنامه‌های شرکت متروی تهران در سال گذشته و سال جدید، توضیحاتی داد.

 علی امام مدیر عامل شرکت متروی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سال گذشته برنامه افتتاح ۱۲ ایستگاه را داشتیم و هرچه که به جلوتر رفتیم مشاهده کردیم که ایستگاه سیزدهم نیز قابل افتتاح است، اما به دلیل اینکه پرداخت کامل مبلغ اوراق مشارکت سال ۹۸ به مشکلاتی برخورد و بخشی از آن نیز هنوز که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است هنوز آزاد نشده ما توانستیم که ۹ ایستگاه از ۱۲ ایستگاهی که در برنامه‌ها بود را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد:در حال حاضر ۴ ایستگاه در مراحل پایانی خود قرار دارند که امیدواریم با آزاد شدن مبالغ باقی مانده این ایستگاه‌ها را به بهره برداری برسانیم. این چهار ایستگاه شامل باقرخان در خط ۷، ایستگاه اقدسیه در خط ۳ و شهرک آزمایش و مرزداران در خط ۶ هستند.

امام گفت:در ماه‌های ابتدایی سال برنامه ما افتتاح این ۴ ایستگاه است و امیدواریم در ۶ ماه اول سال فاز اول پایانه اکباتان را در خط ۴ به بهره برداری برسانیم. برای بهره برداری‌های دیگر در حال آماده سازی برنامه سال ۱۴۰۰ هستیم و امیدواریم تا آخر فروردین ماه برنامه‌های دیگرمان نهایی شود و بتوانیم آن‌ها را اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اوراق مشارکت سال ۹۹ بیان کرد: در هفته آخر سال ۹۹ در جلسه خوبی که در دفتر معاون اول رئیس جمهور داشتیم، مصوب شد که بانک شهر عاملیت انتشار اوراق ما را بپذیرد و مرحله اول انتشار اوراق در روز‌های پایانی سال ۹۹ انجام شد. به عبارتی یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای متروی تهران است که در ۲۸ اسفندماه خرید اولیه هم انجام شد و امیدواریم در سه ماهه اول سال انتشار باقی مانده را انجام دهیم و بتوانیم به تدریج از منابع آن بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: بودجه مترو در شهرداری نیز در اسفند ماه به تصویب نهایی رسید. برای اولین بار در بودجه مترو بحث اوراق مشارکت‌ها که در تبصره‌ها قرار داشت در ردیف‌های بودجه قرار گرفت. با احتساب بودجه شهرداری و اوراق مشارکت حدود ۶ هزار میلیارد تومان بودجه تصویب شده که از این مبلغ ۵۵۰ میلیارد هزینه انتشار اوراق است. باید ببینیم به طور واقع بینانه چقدر از این بودجه را می‌توانیم دریافت کنیم تا با توجه به آن برنامه‌های سال جاری خود را نهایی کنیم.

امام با اشاره به رونمایی از قطار ملی مترویی اظهار کرد: این کار اتفاقی تاریخی است که در صنعت کشور حال انجام است و برای اولین بار یک رام قطار مترویی رونمایی خواهد شد که منتظر اعلام زمان آن از سوی دفتر ریاست جمهوری هستیم. امیدواریم این قطار‌های ملی در سال ۱۴۰۰ بعد از انجام تست‌ها و گرفتن مجوز‌های لازم وارد شبکه متروی تهران شوند و هم از تجربه این ساخت در نمونه‌ها و نقاط دیگر هم بهره‌های لازم برده شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار