معاون اورژانس استان فارس گفت: طی ۱۴ روز اخیر تعداد ۱۶۵۲ مصدوم سوانح رانندگی توسط امدادگران اورژانس فارس به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

بهناز رستگارفر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ اورژانس، ۹ هزار و ۵۵۲ ماموریت اورژانس انجام شد که طی آن هزار و ۶۵۲ مجروح به مراکز درمانی منتقل و ۵۹۳ نفر در محل درمان توسط امدادگران اورژانس‌ها خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

او از جان باختن ۳۱ نفر از هموطنان در تصادفات نوروزی امسال در جاده‌های استان خبر داد و افزود: از ۳۰ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰، تعداد ۲۰ هزار و ۵۲۶ تماس با اورژانس ۱۱۵ شیراز برقرار شده است.

رستگارفر با بیان اینکه همچنین طی ۱۴ روز اخیر ۸۹۶ حادثه ترافیکی در فارس گزارش شد، ادامه داد: ۹۲۸ فقره حادثه ترافیکی شهری نیز از ۳۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ماه جاری به عهده اورژانس شیراز گذاشته شده است.

او اظهار کرد: ۱۸ نفر نیز در این مدت به دلیل مسمومیت با منوکسید کربن به اورژانس شیراز مراجعه کرده‌اند که ۱۶ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند و یک نفر هم فوت شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث علوم پزشکی شیراز یادآور شد که از ۳۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین امسال برای انجام چهار ماموریت از بالگرد استفاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار