فرماندار کرمانشاه گفت : کار ثبت‌نام از شورای اسلامی شهر‌ها انجام شده و الان هم در مرحله بررسی صلاحیت‌ها هستند .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت: کار ثبت‌نام از شورای اسلامی شهر‌ها انجام شده و الان هم در مرحله بررسی صلاحیت‌ها هستند و هنوز لیستی به عنوان اعلام اسامی نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه به صورت رسمی منتشر نشده است.

او گفت : سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور در ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

او ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ اینکه دوره هشت ساله رئیس جمهوری فعلی به اتمام می‌رسد و شخص دوم کشور توسط مردم انتخاب می‌شود، بسیار بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستاها، افزود: در انتخابات شورا‌های اسلامی شهرها، مردم با رای خود افرادی را انتخابات می‌کنند که با رأی آن‌ها شهردار که مدیر امور شهر است انتخاب و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها نیز با رأی خود دهیار که مدیر روستا است را انتخاب می‌کنند.

او افزود: فرایند انتخابات در انتهای سال ۹۹ شروع شده کار ثبت‌نام از شورای اسلامی شهر‌ها انجام شده و الان هم در مرحله بررسی صلاحیت‌ها هستند.

رنجبر با بیان اینکه در مجموع در حوزه شهر کرمانشاه ۳۱۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ۱۲ نفر از این تعداد برای شهر ماهیدشت، ۱۵ نفر برای شورای شهر هلشی مرکز بخش سرفیروزآباد، ۱۹ نفر برای شهر جدید قلعه به مرکزیت بخش بیلوار، ۲۴ نفر برای شهر کوزران و ۲۴۱ نفر هم برای شهر کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند.

رنجبر گفت: هیأت‌های اجرایی در این مرحله با توجه به استعلامات مشغول بررسی صلاحیت‌های هستند که روز ۲۲ فروردین‌ماه نظر هیأت اجرایی به هیأت نظارت ارسال و بررسی صلاحیت داوطلبان توسط این هیأت انجام خواهد شد.

او گفت: نتیجه نهایی تا قبل از هشت اردیبهشت‌ماه به فرمانداری اعلام و سپس به صورت کتبی به داوطلبان اعلام می‌شود که افراد ردصلاحیت شده چهار روز مهلت دارند شکایت‌های خود را به هیأت نظارت استان تحویل دهند.

او در خصوص تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، گفت: هنوز لیستی به عنوان اعلام اسامی نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه به صورت رسمی منتشر نشده، لذا تبلیغات تحت عنوان کانداتوری ششمین دوره شورای شهر و روستا ممنوع است، اما اگر افرادی بدون ذکر عنوان کاندیداتوری کانالی را در فضای مجازی تشکیل داده و عضو گرفته طبق قانون، ممنوعیتی نیست.

رنجبر از انتخابات به عنوان سرمایه‌گذاری برای کشور یاد کرد و افزود: مردم شرکت در انتخابات را مهم بدانند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.