مسئول گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: با مشارکت۳۲۳ نفر از دانشجو معلمان فارس طرح مهر دانشجو معلمی به صورت مجازی به دانش آموزان بازمانده از تحصیل راهگان خفر آموزش از راه دور ارائه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد علی کشتکانی مدیر گروه جهادی شهید مسعود طاهری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس، گفت: این گروه جهادی از سال ۹۴ فعالیت خود را در زمینه های مختلف با هدف رفع محرومیت از چهره مناطق محروم آغاز به کار کرده است. 

او،  بیان کرد: در پی شیوع ویروس  کرونا و کاهش کیفیت آموزش و بازماندن دانش آموزان محروم فارس از تحصیل این‌ گروه جهادی با هدف تحقق  عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از چهره روستاها، فعالیت های خود را دنبال کرده است. 

کشتکانی، تصریح کرد: با شروع تعطیلات نوروزی گروه جهادی شهید مسعود طاهری دانشگاه فرهنگیان فارس با حضور ۳۰ دانشجو معلم استان فارسی در دو روستای فتح آباد و امیر سالار دهستان راهگان از توابع شهرستان خفر به آموزش دانش آموزان محروم این مناطق پرداختند.  

مدیر گروه جهادی شهید مسعود طاهری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس، ادامه داد: طی شش روز حضور در این منطقه بیش از ۱۰۰ دانش آموز اهل دو روستای مذکور در برنامه های فرهنگی، تربیتی و آموزشی این گروه جهادی شرکت کردند. 

او، با اشاره به حضور این گروه جهادی در مناطق مختلف کشور افزود: این گروه در قالب خدمات عام المنفعه کمک به نیازمندان حقیقی جامعه در استان فارس و شهرستان های نورآباد، قیروکارزین، داراب، حاشیه شهر شیراز و استان های کرمانشاه، خوزستان، کهگیلویه و کرمان، پس از زلزله و سیل نیز خدمت رسانی کرده اند. 

کشتکانی، اضافه کرد: از ابتدای تاسیس این گروه جهادی، ۱۰ فعالیت در زمینه های تربیتی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی انجام شده است. 

او، اظهار کرد: در حال حاضر مشعول فعالیت در طرح تدریس جهادی برای دانش آموزان محروم دهستان محروم راهگان از توابع شهرستان خفر هستیم. 

مدیر گروه جهادی شهید مسعود طاهری وابسته به دانشگاه فرهنگیان فارس، به حضور دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان فارس در نقاط محروم استان اشاره کرد و  گفت: در طرح تدریس، ۳۲۳ نفر نیروی داوطلب دانشجو معلم در سراسر فارس برای افت تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان تلاش می‌کنند.

او، بیان کرد: تعداد دانش آموزان بهره مند از آموزش های  مجازی در مقطع متوسطه  ۱۰۳ نفر، مقطع ابتدایی ۷۰ نفر و دانش آموزان حضوری در مقطع ابتدایی را بیش از ۱۵۰ نفر برشمرد. 

کشتکانی مهم‌ترین هدف این گروه جهادی را تحقق عدالت آموزشی و پرورشی کودکان این سرزمین دانست.

شهرستان خفر به مرکزیت شهر باب انار، ۵۴ روستا و آبادی نزدیک به ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که یکی از پرتراکم‌ترین مناطق روستایی ایران را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار