مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: توسعه زیرساخت‌های زیربنایی در حوزه فرهنگ و ارتقای جایگاه فرهنگی قزوین در کشور مهم ترین برنامه های ما در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در سال ۱۴۰۰ سیاست توسعه زیرساخت‌های زیربنایی در حوزه فرهنگ و ارتقای جایگاه فرهنگی قزوین در کشور و تقویت و ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری با قدرت و قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

اسماعیلی ادامه داد: ساماندهی امور زیربنایی، کیفی سازی و محتوابخشی به برنامه‌های فرهنگی و هنری و رسانه ای، پرهیز از تکرار و موازی کاری در برنامه‌های اجرایی، واگذاری امور اجرایی به هنرمندان و انجمن‌های هنری، تمرکززدایی و توجه به شهرستان‌ها در راستای عدالت فرهنگی، تعامل با نهاد‌های فرهنگی در جهت هم افزاییِ فرهنگی و ارائه برنامه‌های بدیع و خلاقانه و جریان ساز از سیاست‌های اصلی فرهنگی استان قزوین در سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

او گفت: در سال جاری با توجه به شعار سال، علاوه بر برنامه‌های جشنواره‌ای، به موضوع حمایت و پشتیبانی از آموزش و تولیدات فرهنگی و هنری به طور جدی توجه داریم و امیدواریم با اجرای اقدامات و برنامه‌هایی در جهت توسعه و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر با همراهی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی، گام‌های مؤثری برداریم.

به گفته‌ی اسماعیلی ادامه‌ی تکریم و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان هنری در قالب برنامه‌ی در "محضر عشق"، برگزاری نشست‌های مستمر با هنرمندان و انجمن‌ها و تشکل‌ها و شورا‌های فرهنگی و هنری، برگزاری نهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با رویکرد بین المللی، برگزاری جشنواره تئاتر استان قزوین، دومین دوره جایزه ملی عارف در حوزه تصنیف و ترانه‌های ایرانی، دومین دوره نشان ملی دبیر سیاقی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، برگزاری جشنواره ملی فیلم یادگار در حوزه فیلم مستند و با موضوع میراث فرهنگی، برگزاری ششمین دوسالانه نقاشی قزوین، برگزاری هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین، برگزاری جشنواره ملی طنز، پاتوق‌های فرهنگی و ادبی و هنری و سینمایی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و سینمایی، جشن روز سینما، حمایت از انتشار کتاب خادمین قرآن استان قزوین و... بخشی از برنامه‌های فرهنگی و هنری و سینمایی و قرآنی استان قزوین در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درباره زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان گفت: با پیگیری‌ها و اقداماتی که از سال گذشته صورت گرفت انشاالله در بهار سال جاری شاهد راه اندازی یک خانه فرهنگ در آبیک شامل پلاتوی نمایش، نگارخانه، کلاس‌های آموزشی و دفاتر انجمن‌های هنری خواهیم بود.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین سالن تخصصی تئاتر واقع در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین در بهار امسال به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: با شهرداری محمود آباد در حال رایزنی و عقد تفاهم نامه جهت احیا و راه اندازی فرهنگسرای امام رضا (ع) و یک کتابخانه عمومی در این شهر هستیم که انشاالله به زودی محقق خواهد شد.

اسماعیلی در این راستا همچنین به پیگیری و مذاکره با آموزش و پرورش برای راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبای پسران در قزوین، راه اندازی نمایشگاه مجازی کتاب، پیگیری جهت احداث خانه فرهنگ و کتابخانه عمومی در مهرگان و آوج و احداث نگارخانه تخصصی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به جایگاه و ظرفیت فرهنگی قزوین اشاره کرد و گفت: برای شناساندن و ارتقای این جایگاه رفیع در سطح استانی و ملی باید برنامه ریزی و اقدام کرد که یکی از اینگونه اقدامات معرفی و تجلیل از مفاخر و میراث ماندگار قزوین است.

او افزود: در این راستا برنامه‌ها وجشنواره هایی، چون همایش نسیم شمال، جایزه عارف، نشان دبیرسیاقی و جشنواره فیلم یادگار تعریف و اجرایی شده است تا هم ظرفیت‌ها و مفاخر فرهنگی قزوین معرفی شود و هم یک جریان فرهنگی تأثیرگذار به وجود آید.

اسماعیلی تأکید کرد: تولیدات فرهنگی از جمله کتاب، فیلم، شعر، مستندنگاری، عکس و ... نیز در این زمینه اثربخش است و باید از این تولیدات حمایت جدی نمود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار