معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : ۲۰ معدن غیرفعال استان کرمانشاه در پارسال به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۰۰ معدن فعال و غیرفعال در استان وجود دارد گفت : در بخش‌های معدنی چند پهنه تعریف شده که یکی از آن‌ها مصالح ساختمانی است که شامل معادن سنگ هرسین، معادن شن و ماسه و معادن قیر در گیلان‌غرب می‌شود.

او با بیان اینکه برخی از این پهنه‌ها در اختیار افرادی قرار گرفته بود که آن را فریز کرده بودند گفت : ۵۶ معدن غیرفعال در استان وجود داشت که همه آن‌ها بررسی شده و ۲۰ مورد از آن‌ها پارسال راه‌اندازی شدند.

سالاری با اشاره به اینکه برخی از این معادن راکد توان پرداخت حقوق دولتی را نداشتند که مشمول معافیت شدند افزود: برخی از ۳۶ معدن باقی مانده به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی فعال نمی‌شوند.

او با بیان اینکه پهنه‌های آزاد شده از طریق اعلان عمومی و فراخوان در حال واگذاری است افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها در سه ماهه اول امسال تمام ظرفیت‌های پهنه‌ها روی سایت صنعت و معدن قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند ازاین ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به افزایش و توسعه شهرک‌های صنعتی ادامه داد: در نواحی روستایی شهرک‌های صنعتی کوچکی در حال راه‌اندازی است که سبب افزایش تولید و کوتاه شدن زمان و کاهش هزینه‌ها برای تولیدکننده خواهد شد.

سالاری گفت: اطراف شهر کرمانشاه مجوز‌هایی مجزا برای کارگاه و سردخانه صادر می‌شد که بخش عمده‌ای از هزینه‌ها صرف زیرساخت می‌شد و نیمه‌کاره باقی می‌ماند، اما به تازگی صدور مجوز‌های پراکنده کاهش یافته که همه این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی تجمیع شوند.

معاون استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شهرک صنعتی چهار شهرستان استان پارسال به بهره‌برداری رسید افزود: زمینی که توسط شهرک صنعتی به تولیدکننده واگذار می‌شود و هزینه زیرساخت به مراتب ارزان‌تر خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.