در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

بازار سرمایه چطور از مالیات معاف می‌شود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: فقط مطابق قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که بورس از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

حسین محمودی اصل کارشناس بازار بورس در گفت و گو با  خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اینکه آیا در حال حاضر بورس در شرایط رکود قرار گرفته است یا خیر؟ اظهار کرد: مشکل بازار سرمایه عدم اطمینان ایجاد شده بین سهامداران است و وابستگی آن به شرایط اقتصادی کمتر شده است.

او بیان کرد: شهریور ماه سال ۹۹ مقطعی بود که تمام بازار‌های موازی اعم از سکه، طلا، ارز، مسکن و خودرو با رشد مواجه شدند، اما متاسفانه بازار سرمایه دچار اُفت شد پس نمی‌توان در شرایط فعلی انتظار داشت که روند بازار سرمایه پیرو سایر بازار‌ها باشد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس بازار سرمایه گفت: گاهی پیش می‌آید که روند برعکس شود و بازار‌های دیگر دچار رکود شوند و سرمایه گذاران هنگامی که بینند محلی برای سرمایه گذاری سرمایه های خود ندارند سرمایه‌هایشان  را به سمت بازار سرمایه حرکت می‌دهند.

اصل بیان کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه که به تصویب کمیسیون اقتصادی رسیده است در مجلس مورد بررسی قرار گرفته در صورت تصویب و عملی شدن این قانون بازار بورس بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت چرا که فقط مطابق این قانون است که بازار سرمایه است از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

او گفت: اکنون  اقتصاد ایران  به ویژه بازار سرمایه به دلایل متعدد اعم از بحث برجام و انتخابات در دوگانگی و به نوعی سردرگمی قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به روند بازار و سود آوری شرکت‌ها به نظر می‌رسد در صورت تصویب مالیات عایدی بر سرمایه بورس بیش از پیش  می‌تواند مورد توجه 100 درصدی قرار گیرد و از رکودی که اکنون تا حدودی درگیرش شده خارج شود.

اصل گفت: امسال علی رغم سال‌های گذشته تا حدودی مسکن به دلیل رشد چندان زیاد در سال ۹۹ با رکود مواجه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: سهامداران اگر امسال هوشمندانه عمل کنند که بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
ارز دیجتال ملی ایجادمیشد تا بیت کوین کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مالیات از سرمایه داران باید گرفته شود.
مالیات از هر کسی که 3 خانه به بالا دارد.
مالیات از هر کسی که ارزش خانه اش چند میلیارد باشد.
مالیات از هر کسی ماشین 500 میلیونی به بالا دارد.
مالیات از هر کسی 3 تا ماشین بنام خودش دارد.
مالیات از هر کسی که سپرده بانکی میلیاردی دارد.
در عوض مالیات روستاییان کارگران بازنشستگان و کارمندان کم در آمد را لغو یا کم کنند.
آخرین اخبار