مسیر توسعه کشور با تغییر اقتصاد منبع محور به دانش محور هموارتر می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: مسیر توسعه و رونق و آبادانی در کشور با تغییر اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش محور هموارتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در نشست شورای اداری استان سمنان گفت: خوش وقت هستم اولین جلسه شورای اداری استان سمنان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با موضوع اقتصاد دانش بنیان برگزار شد و سیاست‌های معاونت علمی و اقتصادی مبنی بر تغییر اقتصادی منبع محور به دانش محور و دارای خلاقیت و نوآوری بسیار ارزشمند است.

او بیان کرد: پایه‌های اساسی اجرای اقتصاد دانش محور نیروی انسانی خلاق و جوان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تصریح کرد: در استان سمنان با ایجاد هماهنگی و هم افزایی‌های انجام شده بین دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و مراکز رشد و بخش خصوصی، اکوسیستم فناوری و کار آفرینی شکل گرفته است.

منصوری اضافه کرد: با ابلاغ میثاق نظام نخبگانی و با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن در حال استفاده هستیم و ماحصل آن افزایش تعداد شرکت‌های استارت آپی و کارخانه‌های نوآوری بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تصریح کرد: تمام کارخانه‌های نوآوری باید زایشگاهی برای ایجاد کارخانه‌های نوآوری جدید باشد و فرهنگ سازی رویه‌های دانش بنیان به عنوان یک اصل در استان در حال نهادینه شدن است.

منصوری اضافه کرد: دولت برای توسعه کارخانه‌های فناوری نقش تصدی گرایانه ندارد بلکه برای توسعه این بخش نقش حمایتی داریم.

او تصریح کرد: بخش خصوصی برای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری باید ورود کنند و دانشگاه‌های استان به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین در حال تلاش هستند.

او تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات در حوزه اقتصادی تقویت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان است.

منصوری اضافه کرد: افتتاح مراکز رشد و کارخانه‌های فناوری و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و تصویب اعتبار برای توسعه بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان بخشی از مصوبات سفر یک روزه دکتر ستاری به استان سمنان است.

او اضافه کرد: قول‌های مساعد مبنی بر حل بسیاری از مراکز و اماکن علمی و فناوری استان داده شد و بخش دیگر از برنامه‌های اجرایی در ستاد و سطح ملی منوط به بررسی، پیگیری می‌شود.

منصوری افزود: اصل توسعه در افکار است و نه در نرم و افزار و امکانات و باید با پیگیری‌های مستمر شاهد توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.