با شکست تیم فوتبال لیورپول برابر رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، یک رکورد منفی این تیم انگلیسی پس از ۱۶ سال تکرار شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در چارچوب دور رفت بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب لیورپول در دیداری خارج از خانه برابر رئال مادرید با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. در این بازی وینیسیوس و مارکو آسنسیو در نیمه اول ۲ گل برای رئال مادرید به ثمر رساندند.

پس از فینال سال ۲۰۰۵ لیگ قهرمانان اروپا بین لیورپول و آث‌میلان، که با قهرمانی تیم انگلیسی به پایان رسید؛ قرمز‌های مرسی ساید برای اولین بار در مرحله حذفی در یک نیمه ۲ گل دریافت کردند، یعنی پس از ۱۶ سال این اتفاق تکرار شد.

از سوی دیگر لیورپول در دیدار برابر رئال در نیمه اول به قدری ضعیف ظاهر شد که در طول ۴۵ دقیقه حتی نتوانست یک شوت راهی دروازه میزبان خود کند. پس از نوامبر سال ۲۰۱۴ این اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد، از قضا در آن تاریخ هم لیورپول برابر رئال مادرید قرار گرفته بود.

سلطان کامبک

البته لیورپول در گذشته نشان داده است که می‌تواند حتی ۳ گل عقب ماندگی را جبران کند. برای مثال در همان فینال سال ۲۰۰۵ برابر میلان آن‌ها در حالی که با نتیجه ۳ بر صفر از حریف ایتالیایی خود عقب افتاده بودند، بازی را به تساوی کشاندند و سپس در ضربات پنالتی موفق شدند میلان را شکست بدهند و برای اولین بار پس از سال ۱۹۸۴، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوند.

علاوه بر این، ۲ سال قبل نیز لیورپول در حالی که در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی برابر بارسلونا در نیوکمپ با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورده بود، در دیدار برگشت مسی و یارانش را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و به فینال صعود کرد و در فینال برابر تاتنهام به پیروزی رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار