رئیس مرکز رشد و واحد‌های فناور شهرستان سنقر و کلیایی از طراحی و تولید اولین لامپ کم مصرف (ال‌ای دی) مخصوص سالن‌های پرورش طیور و گلخانه‌ها با قابلیت تغییر رنگ و غروب و طلوع مصنوعی خورشید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آزیتا فرحناکی رئیس مرکز رشد و واحد‌های فناور شهرستان سنقر و کلیایی با بیان اینکه در واحد‌های پرورش مرغداری و گلخانه، نور بسیار نقش موثری دارد، گفت : در این سیستم نوین علاوه بر کاهش مصرف انرژی شدت نور با توجه به نیاز و سن رشد کنترل می‌شود.

او گفت : طبق آخرین تحقیقات علمی تغییر رنگ نور بین قرمز، سبز، زرد و آبی موجب افزایش رشد پرندگان و گیاهان می‌شود که این لامپ به تنهایی کار چندین لامپ را انجام می‌دهد.

او افزود: این لامپ قابلیت طلوع و غروب مصنوعی را دارد که اینکار از وارد شدن استرس به گله جلوگیری می‌کند.

فرحناکی در ارتباط با دلایل برتری این ایده نسبت به موارد مشابه موجود در بازار افزود: لامپ‌های ال‌ای دی موجود در بازار تک رنگ و شدت نور آن‌ها قابل کنترل نیست، اما این لامپ قابلیت کنترل رنگ‌های مختلف و نیز شدت تابش نور در روند تولید را دارد که این تغییر رنگ موجب افزایش راندمان تولید می‌گردد.

او ادامه داد: همچنین این لامپ قابلیت اتصال به دستگاه مینی اتوماسیون مرغداری را نیز دارد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا و تغییر رنگ قصرشیرین

فرماندار قصرشیرین گفت: مردم این شهرستان از سفر به مناطق قرمز و نارنجی همجوار خودداری کنند، چون تردد در این شهر‌ها منجر به افزایش شمار مبتلایان و تغییر رنگ قصرشیرین از وضعیت فعلی از نظر ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.

مراد علی تاتار افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۵۶۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۴ نفر آن‌ها قصرشیرینی در مراکز درمانی دیگر شهر‌ها بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

او افزود: از مجموع مبتلایان به ویرویس کرونا در شهرستان قصرشیرین تا کنون ۲۱ نفر فوت کرده‌اند.

فرماندار قصرشیرین گفت: از مردم می‌خواهیم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، چون ساده انگاری و عادی انگاری و بی توجهی به رعایت بهداشت منجر به سرایت بالای ویروس شده و افراد زیادی را درگیر می‌کند.

تاتار ادامه داد: اکنون شرایط مناسبی برای دورهمی و مهمانی و تجمع نیست از این رو مردم این گونه آیین‌ها و مراسمی که منجر به سرایت ویروس کرونا و شیوع هرجه بیشتر آن می‌شود را به زمان مناسب تری بعد از ریشه کنی کامل این ویروس منحوس موکول کنند.

او گفت: تدابیر بهداشتی در مرز‌های شهرستان نیز به خوبی در حال اجراست و تردد مسافر از مرز‌ها ممنوع شده، ولی مبادلات تجاری با رعایت بهداشت انجام می‌شود.

تاتار از مردم خواست از حضور در بوستان‌های سطح شهر خودداری کنند و هنگام حضور در مکان‌های عمومی سطح شهر از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را حتما رعایت کنند .

ورود قرارگاه حاج‌قاسم سلیمانی در پیک چهارم کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور از ورود قرارگاه حاج‌قاسم سلیمانی در پیک چهارم کرونا برای مقابله با بیماری کویید ۱۹ و کمک به مردم این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر اله‌دانه افزود: در جلسه ستاد کرونا که در ناحیه مقاومت بسیج و با حضور مرکز بهداشت، هلال احمر و اصناف شهرستان برگزار شد، بر اجرای طرح بزرگ قرارگاه حاج‌قاسم سلیمانی در مرحله چهارم تاکید شد.

او افزود: در این مرحله تشدید اقدامات قبلی به خصوص زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و فرهنگ‌سازی و آگاهسازی مردم به صورت تذکر لسانی و اطلاع رسانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دبیر طرح قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در شهرستان کنگاور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم معیشت مردم با تعطیلی مشاغل کمتر تحت شعاع قرار گیرد، گفت: در طرح قرارگاه حاج قاسم پارسال تعداد چهار هزار و ۲۳۱ بسته معیشتی به افراد نیازمند و خسارت دیده از کرونا اهدا شد.

اله دانه با بیان اینکه در ایام نوروز ۲۰۰ بسته معیشتی نیز به نیازمندان تحویل داده شد، ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه توسط قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اجرا خواهد شد.

او خواستار رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات توسط مردم شد و تاکید کرد: مردم با مشارکت خود در رعایت دستورالعمل ها در کاهش شیوع بیماری و بازگشت به وضعیت سفید ما را یاری کنند.

او گفت: یگان حاج قاسم سلیمانی، حوزه‌های مختلف بسیج شهری و روستای، پیشکسوتان، بسیج خواهران و بسیج جامعه پزشکی سپاه در کنار نیرو‌های شبکه بهداشت خواهند بود .

نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در موج جدید

فرماندار گیلانغرب گفت: وضعیت شیوع کرونا در موج جدید و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس منحوس نگران کننده است.

کوروش محمودیان افزود: با فوت یک نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان آمار جانباختگان از ابتدای همه گیری این ویروس در گیلانغرب به ۶۶ تن رسید.

او ادامه داد: پیک جدید شیوع دوباره کرونا و بی توجهی مردم به دستورالعمل های بهداشتی، کاهش استفاده از ماسک و دورهمی‌های خانواده‌ها به خصوص در ایام نوروز این شهرستان را به وضعیت بحران رسانده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ مورد تست مثبت و یک مورد فوت به دلیل ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان ثبت شده است.

محمودیان ادامه داد: هم اکنون تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای سال به ۱۷۳ نفر افزایش یافته است.

او گفت: تعداد افراد بستری هم به ۱۷ نفر افزایش یافته و در حال حاضر ۱۴ مورد در بیمارستان الزهرا (س) و سه مورد دیگر در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: ۹۵ نفر نیز هم اینک دوره قرنطینه خانگی را تحت نظارت کارشناسان بهداشت و درمان طی می‌کنند.

محمودیان ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و به نظر می‌رسد برخی موضوع را جدی نگرفته اند از این رو تاکید می‌شود بیش از هر زمان دیگری توجه به نکات بهداشتی ضرورت دارد.

رئیس ستاد کرونای گیلانغرب گفت: از ابتدای شروع اپیدمی در این شهرستان از پنج هزار و ۶۴ نمونه اخذ شده، تست یک هزار و ۶۴۳ نفر مثبت بوده و ۶۶ نفر نیز فوت شده اند.

آغاز کوچ بهاره عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب به مناطق ییلاقی

مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب افزود: کوچ بهاره عشایر این شهرستان‌ها با توجه به گرم شدن تدریجی هوا به مناطق ییلاقی و سردسیر کرمانشاه و همدان آغاز شد.

شهریار بهرامی افزود: عشایر کوچ رو قصرشیرین یک هزار و ۵۹۰ خانوار با ۹ هزار و ۵۱ نفر و عشایر سرپل ذهاب ۲ هزار و ۴۳۱ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۴۴۴ تن جمعیت دارند.

او گفت: عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند، قلعه شاهین و ثلاث باباجانی هستند که اکنون مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستا‌های کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد را ترک کرده و به سمت مناطق ییلاق کرند، دالاهو و اسلام آباد غرب و مناطقی از همدان و دیگر شهر‌های سردسیر استان کرمانشاه حرکت و در آن جا مستقر می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.