این روز‌ها صدای خوش همدلی همه گیر شده و همه پای کار آمده اند تا هرچه زودتر همانند سایر مشکلات کشورمان ویروس کرونا را هم شکست دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، تمدن و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان سندی گویا از ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی مردان و زنان این سرزمین است از مبارزه با استکبار گران گرفته تا دفاع از جان هموطنان؛ از دفاع از نوامیس و استقلال کشور همچون میرزا کوچک خان جنگلی در شمال کشور، رئیسعلی دلواری در مبارزه با استکبار در جنوب کشور، ریز علی خواجوی دهقان فداکار در به خطرانداختن جان خود و نجات جان عده‌ای مسافر قطار؛ ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس و ایثارگری زنان و مردان در پشت جبهه‌ها با راه اندازی ستاد‌های کمک به جبهه که اقلام مختلفی از پختن نان و تهیه و بسته بندی آذوقه تا دوختن البسه برای رزمندگان و هزاران هزار مثال دیگر خود گواه براین مدعاست.

همدلی برای شکست بیماری کرونا، امروز هدف همه در جای جای کشور است، از کار آفرینانی که کارگاه‌هایی را برای خدمت به همنوع، تغییر کاربری داده اند و افرادی که داوطلبانه و رایگان پای چرخ‌های این واحد‌ها نشسته اند تا مدافعان سلامتی که در خط مقدم این ویروس می‌جنگند، البته مردم هم بیش از پیش باید رعایت کنند و در خانه بمانند.


بیشتر بخوانید


در این روز‌های کرونایی که هر روز خبر‌های ناراحت کننده از افزایش بیماران کرونا و یا سوء استفاده برخی از افراد که نمی‌توان اسم انسان روی آن‌ها گذاشت و دست به هر گونه گران فروشی و احتکار می‌زنند، می‌شنویم، دلمان خوش است به مهربانی بعضی از دلاورمردان و شیرزنان این خطه، که در جهان بی نظیرند و در کنار مدافعان سلامت به پا خواستند تا این ویروس ریشه کن شود.

بعضی‌ها باید از آن‌ها یاد بگیرند، که هرچه در توان دارند بکار بردند تا کرونا را شکست دهند از پزشکان، پرستاران و سایر کادردرمانی، ورزشکاران، سردبیران، دبیران، خبرنگاران و دیگر اهالی رسانه که استوری و پیام‌های آن‌ها در دنیای مجازی فقط شده نکات آموزش دهنده مقابله با ویروس و در خانه ماندن، تا دست به کار شدن خیاطان، جهادگران و تولیدکنندگان پوشاک برای تولید ماسک و تولیدکنندگان مواد ضد عفونی و دیگر اقلام بهداشتی، همه می‌خواهند با همدلی از سد این ویروس بگذرند.

این روز‌ها صدای خوش همدلی همه گیر شده و همه پای کار آمدند تا هرچه زودتر همانند سایر مشکلات کشورمان این ویروس را هم شکست دهیم.

توزیع ۴ میلیارد تومان کمک مؤمنانه میان نیازمندان فرخ شهر

مسئول کانون شمس‌الشموس رضوی فرخشهر، از توزیع حدود ۴ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان این شهر خبر داد.

مهرعلی رستمی مسئول کانون شمس‌الشموس رضوی فرخشهر گفت: ۱۴ مرحله کمک‌های مومنانه توسط کانون شمس‌الشموس رضوی با همکاری بسیج در سال ۹۹، در این شهر انجام شده است و در هر مرحله حداقل ۲۰۰ بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است.

رستمی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی شامل گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی، رب، چای و حبوبات هستند اضافه کرد: تا کنون حدود ۴ میلیارد تومان بسته معیشتی از پارسال تا به امروز به دست نیازمندان شهر فرخ شهر رسیده است.

او با تاکید بر اینکه ۳۲ خادمیار رضوی در شهر فرخشهر مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: خادمیاران رضوی در حوزه فرهنگی، بهداشت، درمان، معیشتی و عمرانی در حال فعالیت هستند.

جریمه ۷۰۰ میلیون ریالی متخلفان بازار در چهارمحال و بختیاری

اما از سوئی دیگر، عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری از جریمه ۷۰۰ میلیون ریالی متخلفان بازار این استان حکایت می‌کند

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در استان گفت: متخلفان حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان استان بیش از ۷۰۳ میلیون و ۵۵۵ هزار ریال جریمه نقدی شدند.

عمرون افزود: در این طرح ۳۰۴ پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مختومه شد.

مدیرکل تعزیزرات حکومتی چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت ۳۹۴ پرونده تخلف در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان تشکیل شد.

عمرون با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، از فعال شدن گشت‌های مشترک با همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی در استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور پیشگیری و برخورد با تخلفات به ویژه در صنوف مرتبط با مایحتاج مردم برای ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

او از مردم خواست تا گزارش‌های خود را در خصوص تخلفات اقتصادی به ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا سامانه ثبت شکایات tazirat ۱۳۵.ir اعلام کنند.

در استان چهارمحال و بختیاری ۶ شعبه تعزیرات حکومتی در شهر‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان و پنج هیات رسیدگی به تخلفات صنفی فعال است.

تبدیل تهدید کرونا به فرصت

این همدلی‌ها دستاورد‌های فرهنگی زیادی نیز به همراه داشت که همان توجه به مبانی اعتقادی و باور‌های دینی است و روحیه اجتماعی به برکت کرونا آنقدر قوی شد و تقویت پیدا کرد که از تهدید فرصت ساختیم.

توانستیم جامعه یک دست و همدل را در ایران ایجاد کنیم و جامعه از کلافگی و سردگمی‌ها به سمت هدفی مشترک حرکت کند.

کرونا به مردم جهان معنی واقعی «بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند» را به عرصه نمایش گذاشت و درس همدلی و یاری را دوباره بازخوانی کرد و هشدار داد که با همه پیشرفت و ترقی، انسان بسیار آسیب پذیر است؛ پس غرور تکبر و خودخواهی را باید کنار گذاشت.

انسان هر کسی که باشد و در هر موقعیتی که گام بردارد، در معرض تهدید است.

کرونا هشدار شدیدی به دولت‌ها در سطح جهان هم می‌دهد که با همه توان و امکانات در مقابل یک ویروس، آرامش و آسایش را پریشان کرده و طرح‌ها و برنامه‌ها را به نیستی و نابودی می‌تواند بکشد.

" ان مع العسر یسرا "

طبق آیه شریفه قرآن کریم، کتاب مقدس ما؛ بیقین بعد از هر سختی آسانی خواهد بود و به نظر می‌رسد همت همگانی برای شکست کرونا می‌تواند این مسیر را تسهیل کرده وبا اتکا به خداوند و وحدت و همدلی بزودی شاهد نابودی این بیماری باشیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.