فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری میزان موفقیت در اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابله با کرونا را تقریباً ۷۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در هفتمین نشست طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اجرای این طرح از اول آذرماه امسال در سطح استان آغاز شد و هم اکنون میزان موفقیت در اجرای این طرح تقریباً ۷۰ درصد است.

او افزود: همراهی و همدلی مردم ولایت مدار و همه جانبه بسیج و مراکز بهداشت و به دنبال آن تبعیت و عملی کردن مصوبات ستاد کرونا منجر به کسب این موفقیت و مقابله با بیماری کرونا شده است.

سردار اکبری اضافه کرد: لازمه حفظ این موفقیت تداوم رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و مسئولین است تا بتوان در آینده نزدیک وضعیت کل استان را به رنگ آبی، سپس به سبز و سفید تغییر داد و به روال عادی زندگی بازگشت.

او افزود: برای خروج کامل از بحران بیماری کرونا باید معتمدین و متنفذین در نقاط شهری و روستایی شهرستان‌های ۱۰ گانه وارد عمل شوند و از برگزاری هرگونه مراسمات جشن و عزا جلوگیری کنند.

سردار اکبری با اشاره به اینکه بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان ظرفیت پذیرش بیماران را دارند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد ادامه داد: هم اینک راه اندازی نقاهتگاه‌ها در استان به منظور کمک به خانواده‌هایی است که شرایط و توانایی نگهداری بیماران را در خانه ندارند.


بیشتر بخوانید


او افزود: در این نقاهتگاه‌ها تیم‌های حمایتی به بیماران کرونایی رسیدگی و خدمات دهی خواهند کرد و توسط تیم‌های مراقبتی و نظارتی کنترل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رویکرد مدیریت جهادی و بسیجی در حال اجراست خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، استفاده از خودرو‌های دولتی بلامانع است.

تهیه و توزیع ۷ هزار بسته حمایتی در قالب طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری همچنین از تهیه و توزیع ۷ هزار بسته حمایتی در قالب طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت: این بسته‌ها متفاوت از بسته‌های کمک‌های مومنانه و مواسات، ویژه خانواده‌های کم درآمدی است که از درگیری با یبیماری کرونا رنج می‌برند و باید در قرنطینه خانگی بسر برند.

گفتنی است، هفتمین نشست طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت ارائه گزارش آخرین وضعیت طرح مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح سردار شهید سلیمانی) با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، و به صورت ویدیو کنفرانس با شهرستان‌های ١٠گانه استان برگزار شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار