مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خانه تاریخی کوزه‌کنانی پابرجا است و هیچ‌گونه آسیبی به اصل بنا وارد نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر با تکذیب خبر تخریب خانه تاریخی کوزه‌کنانی، گفت: خانه تاریخی کوزه‌کنانی پابرجا است و هیچ‌گونه آسیب و تخریبی به اصل بنا و معماریِ خانه موصوف که دارای ارزش و تزئینات معماری نیز می‌باشد وارد نشده است. 

او افزود: بخش فرو ریخته در مجاورت سرویس‌های بهداشتی الحاقی، دارای فرسودگی، ناکارآمدی و فاقد بهره‌برداری لازم بوده و این فروریزش ساختمانی، منحصرا در جبهه شمالی و محدوده طرح بازسازی و در ضلع انتهایی حیاط قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به طرح مصوب در شورای فنی میراث‌فرهنگی خراسان رضوی، ادامه داد: طرح با رعایت کلیه موازین میراث‌فرهنگی و تاکید بر حفاظت عناصر واجد ارزش در بخش مذکور مورد تایید، تصویب و به مالک اعلام شده است.

مکرمی فر بیان کرد: هیچ‌گونه آسیب و تخریبی به پلان معماری و خانه موصوف که دارای ارزش و تزئینات معماری است وارد نشده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: این بنا در گذشته از فهرست آثار ملی خارج شده ولی در زمره بنا‌های واجد ارزش است و با توافق  بین میراث‌فرهنگی و مالک، طرح مرمت، احیا و بازسازی کامل آن با نظارت معاونت میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: هرگونه تخطی خارج از طرح تصویبی ابلاغی مرمت بنای موصوف، پیگرد‌های قانونی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خداروشکر که تخریب نشده، با تخریب تاریخمون، هویت ایران فراموش میشه