معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مسئول طرح جاده‌های پاک در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فدایی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه‌های مسئول طرح جاده‌های پاک در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، گفت: پاکسازی زباله‌های حاشیه جاده‌های آذربایجان شرقی را به طور جد پیگیر هستیم.

 فدایی گفت: زباله‌هایی که در طبیعت کنار جاده‌ها و داخل دهانه پل‌ها رها می‌شوند، علاوه بر از بین بردن محیط زیست، منظره ناخوشایندی را در محور‌های مواصلاتی ایجاد می‌کنند.

او افزود: ضروری است همه افراد به حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست توجه و از هر گونه اقدامی که سبب تخریب و یا آلودگی محیط زیست می‌شود خودداری کنند.

فدایی همچنین با بیان اینکه تخلیه نخاله ساختمانی در حریم و طول جاده‌ها منع قانونی دارد، گفت: با متخلفان برابر قوانین برخورد می‌شود.

او گفت:بر اساس ماده ۱۰ قانون مدیریت پسماند بخشداری‌ها باید بر اساس شیوه نامه‌های ارسالی از طرف وزارت کشور نسبت به جمع‌آوری، حمل و دفع پسماند‌های عادی بین‌راهی از قبیل پسماند‌های رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها و سایر تاسیسات اطراف راه‌ها و حریم راه‌ها اقدام و راهداری‌ها باید در مدیریت پسماند‌های حریم جاده‌ها و اماکن بین‌راهی با بخشداری‌ها همکاری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت و نظارت اجرایی بر پسماند‌های شهری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.