رییس حوزه هنری استان قزوین از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حمیدرضا امامقلی رییس حوزه هنری استان در جمع خبرنگاران گفت: شهادت شهید اهل قلم، در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی تعیین شده است و حوزه هنری هر ساله ویژه برنامه‌های متعددی را به مناسبت هفته هنر انقلاب از ۲۰ تا ۲۷ فروردین در سطح کشور برگزار می‌کند.

امامقلی با بیان اینکه بیش از ۲۰ عنوان برنامه برای هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است، افزود: غبارروبی از مزار شهدای روستای شهید آباد، رونمایی از کتاب سکوت به زبان مادری و اجرای جشنواره تئارستان با هدف پاسداشت مدافعان سلامت که به صورت خیابانی در بیمارستان‌های استان اجرا می‌شود از جمله این برنامه‌هاست که بیشتر آن‌ها در این هفته با محوریت مدافعان سلامت برگزار خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان در ادامه از تدوین سند تحول بنیادین در مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: این سند بر اساس استعدادها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و هنری هر منطقه تدوین شده است.

امامقلی اضافه کرد: زیست بوم در این سند به این مفهوم است که اتفاقات از پایین به بالا انجام می‌شود به طوری که مسائل در استان احصا و به بالادست منتقل می‌شود و ما تصمیم می‌گیریم که روی کدام هنر در استان بیشتر کار کنیم.

رییس حوزه هنری استان با اشاره به طرح اکران فیلم در مناطق روستایی و حاشیه‌ای استان قزوین، افزود: برای این کار دستگاه دی سی پی به ارزش یک میلیارد تومان وارد استان شد.

وی تصریح کرد: در کمپ‌های ترک اعتیاد با همکاری بهزیستی نیز بحث اکران فیلم انجام می‌شود و این مأموریت را حوزه هنری برای خود قائل است که به دنبال تمرکز زدایی باشد چراکه هنرمندان خوبی در شهرستان‌ها هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و درصدد هستیم تا دفتر شهرستانی را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه اختتامیه طرح پویش کتاب مهر در هفته هنر انقلاب افتتاح می‌شود، افزود: تاکنون دوهزار جلد کتاب از طرف مردم به این طرح اهدا شده است و ادارات بهزیستی، علوم پزشکی، پارک علم و فناوری، سازمان زندان‌ها و صداوسیما مراکزی هستند که با آن‌ها قرارداد بسته می‌شود چراکه برای پیش‌برد اهداف باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها استفاده کنیم.

امامقلی با بیان اینکه طرح "بلیت آزادی" را با هدف کمک به آزادی زندانیان شروع شده است، افزود: در این طرح افراد بخشی از هزینه فیلم را برای تأمین هزینه آزادی زندانیان قرار می‌دهند و طی تعاملی که با دفتر رییس قوه قضاییه داشتیم، درخواست کردیم تا این اقدام ما الهام بخش سایر استان‌ها شود.

رییس حوزه هنری استان با بیان اینکه هدف ما مداخله فرهنگی برای کاهش آسیب‌ها است، گفت: خانواده‌های مددجویان می‌توانند به طور رایگان از کلاس‌ها و سینمای حوزه هنری استفاده کنند تا مداخله فرهنگی لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد.

امامقلی یادآور شد: برنامه روایت شیدایی با هدف بزرگداشت شهید آوینی و با حضور میهمان ویژه در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری استان گفت: با محوریت مداخلات اجتماعی نیز عنوان "خان گزیده‌ها" که از جمله مستند‌های شهید آوینی در سیستان و بلوچستان بوده با همکاری مرکز علمی فرهنگی سازمان شهید آوینی برای این برنامه انتخاب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار