رشد بیشتر حوزه فرهنگ و هنر با نگاه اقتصادی

مدیر حوزه هنری قزوین گفت: فرهنگ و اقتصاد با هم ارتباط مستقیم دارند به طوری که کشور‌های رشد یافته از رهگذر فرهنگ و هنر عبور کرده اند.

امامقلی مدیر حوزه هنری قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین افزود: در کشورمان شاهد شکل گیری بازاری در زمینه فرهنگ و هنر نبودیم به طور مثال در کشور‌های دیگر عروسک‌هایی خلق می‌شوند که بعد از آنکه از آن‌ها چند آیتم تولید شد جریان سازی می‌شود و نقش تربیتی را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: این موضوع در ایران رها شده است در حالی که برای رسیدن به جایگاه بالای فرهنگ و هنر باید جریان سازی اقتصادی شکل بگیرد.

مدیر حوزه هنری قزوین گفت: برای هم افزایی دستگاه به منظور کمک به جایگاه فرهنگ و هنر در استان نیاز به یک مدیریت راهبردی داریم.

امامقلی گفت: حوزه هنری در زمینه طراحی بازی‌های محیطی اقداماتی انجام داد که می‌توانست مخاطبان زیادی در بخش دانش آموزان داشته باشد و به عرصه گردشگری کمک کند، اما در این زمینه حمایت نشد.

وی افزود: در بخش ایده پردازی فعالیم، اما حمایت نمی‌شویم.

مدیر حوزه هنری قزوین به اعتبار کم حوزه هنری اشاه کرد و گفت: این بخش سالانه ۳ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۲ میلیارد تومان آن هزنیه نیروی انسانی می‌شود.

امامقلی با بیان اینکه استان قزوین کمتر از ۵۰۰ صندلی در بخش سینما دارد، گفت: این موضوع بریا استان اصلا خوب نیست.

وی افزود: سعی داریم تا فیلم‌هایی که در قزوین اکران می‌شود هم در روستا‌ها هم اکران کنیم.

مدیر حوزه هنری قزوین گفت: هم اکنون یک سالن سینما در تاکستان شناسایی شده است که می‌توان از آن بهره‌مند شد، اما قوانین اداری مانع از آن است.

امامقلی گفت: اگر این سینما به حوزه هنری سپرده شود کمتر از یک ماه آن را تجهیز خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار