آذری جهرمی در نشستی آنلاین با روسا و معاونان سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی آنلاین با روسا و معاونان سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز رضایت از عملکرد مجموعه فضایی وزارت و تشکر و قدردانی از همه همکاران سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی، تخصیص نیمی از سهم اعتبارات وزارت به حوزه فضایی و تغییر رویکرد، باور‌ها و انتظارات جامعه در مورد برنامه‌ها و روند توسعه فضایی کشور را از نشانه‌های اهمیت و نتایج اقدامات و فعالیت‌های انجام شده حوزه فضایی دانست و خاطرنشان کرد که در شش ماه فرصت باقیمانده از فعالیت این دولت باید بیش از پیش در جهت تحقق و به ثمر رسیدن پروژه‌های مهم جاری تلاش کرد.

آذری جهرمی با تاکید بر تلاش برای اتمام پروژه‌های ناتمام، اهتمام برای برنامه ریزی و اقدام برای آینده را نیز حائز اهمیت برشمرد.

او با اشاره به از جان گذشتگی و فداکاری شهدای نظام مقدس، تلاش برای بهره برداری آیندگان از دستاورد‌های امروز را ارزشمند دانست.

همچنین در این نشست براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران اهم اقدامات در دست اجرا و برنامه ریزی شده برای شش ماهه اول سال جاری را به همراه خلاصه‌ای از عملکرد سازمان در سرفصل‌های توسعه فناوری و طراحی و ساخت ماهواره‌های بومی، کاربردی سازی صنعت فضایی، توسعه کسب وکار‌های فضا پایه، گسترش سرمایه گذاری بخش غیر دولتی و شکل گیری کامل زنجیره ارزش و صنعت فضایی را گزارش کرد.

در ادامه نیز صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز در گزارشی مواردی از اقدامات حائز اهمیت پژوهشگاه فضایی از جمله برنامه توسعه فناوری‌های فضایی، تجاری سازی فناوری‌ها و محصولات فضاپایه و تقویت ظرفیت نیروی انسانی پژوهشگر و متخصص را عنوان کرد.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.